Industria de call-center isi dubleaza numarul de angajati in acest an

Marti, 20 Mai 2008, ora 13:20
2988 citiri
Industria de call-center isi dubleaza numarul de angajati in acest an

Compania Computer Generated Solutions (CGS), specializata in servicii de outsourcing, consultanta software si call-center, care detine in Romania firma de profil EasyCall, intentioneaza sa angajeze inca 1.000 de persoane prin deschiderea a doua noi centre de servicii externalizate, la Brasov si Bucuresti.

Pana la sfarsitul acestui an, firma intentioneaza sa-si tripleze personalul, prin atingerea unui numar de circa 2.000 de persoane angajate, conform unui comunicat al companiei. Un procentaj de 80% este reprezentat de operatorii de call-center, respectiv vorbitorii de limbi straine, iar o pondere de 20% din numarul total de angajati inseamna personalul administrativ.

"Am identificat o oportunitate strategica de acum trei ani pentru investitia noastra in Romania in serviciile de externalizare si implicit am decis pentru teritoriul Romaniei o extindere puternica", a declarat Phil Friedman, presedinte si CEO al CGS. Abilitatile lingvistice in Romania, spune acesta, au cantarit foarte mult in decizia CGS de a investi, deoarece, pentru aria aceasta de business, respectiv centre de suport outsourcing, persoanele vorbitoare de mai multe limbi straine reprezinta o conditie obligatorie.

Principalii jucatori de pe piata centrelor de servicii externalizate si-au anuntat intentii semnificative de recrutare pentru 2008 - Genpact, cu 1.000 de noi angajati, Accenture, cu 2.000 de noi angajati in urmatorii ani, sau TechTeam, cu peste 350 de noi angajati. Astfel, numarul total de angajati din industria locala de call-center romaneasca se va dubla in acest an, in conditiile in care aceasta inregistra, la sfarsitul anului trecut, un numar total de peste 5.000 de angajati.


La sfarsitul anului trecut, numarul de angajati ai CGS in Romania ajungea la circa 650, urmand sa se tripleze in 2008, prin deschiderea celor doua noi centre de servicii. In activitatea unui call-center, aproximativ un procentaj de peste 80% este reprezentat de operatorii de call-center, iar o pondere de circa 20% din numarul total de angajati inseamna personalul administrativ.

Centrul de la Brasov va fi amplasat in Tractorul Business Park. Referitor la investitia totala facuta de Computer Generated Solutions in aceasta expansiune in Romania, CEO-ul grupului apreciaza ca va depasi zece milioane de dolari (peste 6,5 mil. euro), dar nu a dorit sa ofere suma exacta.


"Suntem convinsi ca ne vom tripla afacerile in Romania, in 2008, datorita extinderii, aceasta nefiind o predictie, ci rezulta din datele concrete pe care le avem din contractele semnate deja in acest an, insa cresterea din Romania va aduce un avans important si pentru CGS, la nivel de grup", a mai spus Friedman.

De altfel, Romania reprezinta locatia in care se afla centrul european al CGS, iar unul dintre principalele motive care au determinat alegerea Romaniei ca punct de coordonare a operatiunilor europene a fost, potrivit reprezentantului CGS, faptul ca mediul romanesc prezinta premisele dezvoltarii colaborarilor internationale pe care le are grupul.

Acest centru coordoneaza activitatile firmei din toata Europa, compania fiind prezenta cu birouri in Islanda, Marea Britanie si Romania. Decizia de a aduce centrul european al CGS in Romania a fost luata in urma selectiei finale dintre Ungaria si Romania.


"Am gasit aici divizii locale ale marilor companii cu care colaboram noi la nivel mondial, care doresc sa intre in parteneriat cu noi, oferindu-ne sprijin si implicarea lor totala in proiectele pe care le-am prezentat. Astfel, noi venim cu toate capacitatile firmei pentru dezvoltarea grupului, accentul fiind pus pe divizia de software, aceasta reprezentand o mare provocare pentru noi si un test pentru mediul romanesc", a mai spus Friedman.


Compania a realizat, anul trecut, o cifra de afaceri de zece milioane de dolari (circa 6,5 mil. euro), previzionand pentru 2008 o dublare a veniturilor. Motorul cresterii companiei americane a fost reprezentat, in 2007, de serviciile de call-center, acest segment insemnand 45% din businessul local al CGS.

Alte 20% din afacerile firmei constau in recuperarea de creante pentru companiile de telecom. Pe segmentul de call-center, firma furnizeaza servicii pentru companii din SUA, Europa de Vest, dar si pentru firme locale. Cu o prezenta locala de aproape sase ani, cu birouri, momentan, in Bucuresti si Brasov, CGS livreaza servicii de tip outsourcing in mai multe limbi, precum engleza, franceza, spaniola, germana, italiana, maghiara, rusa, portugheza, turca si olandeza.


Intre competitorii directi ai CGS pe piata locala, sustine oficialul firmei, se numara Softwin, pe segmentul de suport tehnic, Accenture si Genpact - pentru serviciile de call-center si BPO (Business Process Outsourcing).

Piata serviciilor de tip call-center din Romania a fost estimata, in 2007, la aproximativ 70 milioane de euro, industrie in care, la sfarsitul anului trecut, numarul de angajati depasea 5.000. Estimarile pentru aceasta piata arata ca, in acest an, numarul total de angajati din industria de call-center va ajunge la circa 10.000, firme de profil precum Genpact, Accenture, TechTeam Akela, Oracle si HP anuntand planuri de recrutare pentru acest an.


Printre jucatorii importanti pe piata romaneasca de profil se numara Accenture, XL World, TeamTech Akela, Genpact, compania Computer Generated Solutions si Teleperformance.


Numarul de angajati din centrele de servicii in 2007 - peste 5.000


Intentiile de angajare anuntate pentru 2008 - circa 5.000


Valoarea pietei locale in 2007 - 70 mil. euro


Cresterea anuala a pietei - circa 30%