Leadership-ul de criza, noua necesitate a business-ului

Luni, 11 Mai 2009, ora 21:36
1636 citiri
Leadership-ul de criza, noua necesitate a business-ului

Traim, fara indoiala, vremuri nesigure. Ceea ce este sigur este faptul ca mediul business va trebui sa se schimbe. Pentru ca lucrurile fundamentale s-au schimbat, afacerile trebuie sa se adapteze, modificandu-si viziunea asupra leadership-ului.

Abilitatile si trasaturile care erau valoroase conditiilor “business-ului uzual” nu se mai aplica acum, avand in vedere faptul ca nimic nu mai este uzual in economia de astazi. Intrebarile cu privire la leadership nu se mai rezuma doar la lumea business, lucru evident si in inaugurarea Presedintelui Obama. Trasaturile leadership-ului Obama, care implica un pragmatism echilibrat, inovatie, hotarare si inspiratie, sunt neaparat necesare pentru ca o afacere sa treaca cu succes de recesiune.

Ambiguitatea care a pus stapanire pe lumea business a determinat o paralizie a procesului de luare a deciziilor, in care liderii actuali se tem sa nu cumva sa ia o decizie gresita, astfel incat se abtin de la a lua vreuna de orice fel. Pe termen scurt, aceasta abordare “asteptam si vedem” poate fi una potrivita, permitandu-le liderilor sa detina controlul situatiei si sa aiba timp sa-si cantareasca optiunile. Insa pe termen lung, consecintele acestei lipse de actiune pot fi la fel de daunatoare precum luarea unei decizii proaste. Urmatoarele patru trasaturi sunt esentiale in procesul de luare a deciziilor, de la cantarirea atenta a optiunilor si pana la dedicarea personalului, pentru a asigura o schimbare eficienta.

Ca o prima trasatura critica a leadership-ului, pragmatismul asigura faptul ca liderii se straduiesc duficient de mult pentru a evalua in mod critic atat consecintele pozitive, cat si pe cele negative ale diferitelor cursuri de desfasurare a actiunii. Obiectivitatea si realismul trebuie mentinute pentru a recunoaste severitatea situatiei si deciziile dificile necesare pentru a crea un model business sustinut, scrie accountingnet.ie.

Cea de-a doua trasatura importanta a leadership-ului, inovatia, in ceea ce priveste modalitatea in care este efectuata munca, poate asigura pastrarea competitivitatii afacerii intr-un climat economic nou. Oameni sunt de parere, de cele mai multe ori, ca inovatia trebuie sa implice acele idei marete care revolutioneaza industria, insa, deseori, schimbarile minore in ceea ce priveste produsele si serviciile au o valoare imediata destul de importanta.

Liderii ar trebui sa ia in considerare, acum mai mult ca niciodata, ceea ce are nevoie clientul si sa descopere cum si de ce s-au schimbat anumite nevoi, mai ales in acest moment, cand finantele personale au ajuns sa fie destul de limitate. Raspunsurile la intrebarile pana acum ignorate, precum “putem organiza produsele intr-un mod mai eficient” sau “putem organiza livrarile astfel incat costul total sa scada”, pot sta la baza unei schimbari majore si benefice pentru orice afacere. De asemenea, ar trebui imbunatatia si relatia fata in fata cu clientul, dezvoltarea customer service-ului intr-un nou, asigurandu-ne ca afacerea intelege pe deplin nevoile consumatorului, clientul fiind constient de acest lucru.

Hotararea este trasatura definitorie de care are nevoie leadership-ul in acest moment. De luni de zile deja, putem observa cate afaceri esueaza in a pune piciorul in prag si in a actiona pentru a se adapta eficient unui mediu economic in permanenta schimbare. Chiar daca stapanirea situatiei este exact ceea ce ar trebui sa faca toti liderii, o cantitate nesfarsita de analize si speculatii poate paraliza o afacere si ii poate reduce capacitatea de a se adapta eficient la nevoile din ce in ce mai schimbatoare ale clientului. Sunt necesare alegeri clare, asociate responsabilitatii de a duce mai departe afacerea si de asumare a responsabilitatii pentru eventualele esecuri.

Cea din urma trasatura a leadership-ului, inspiratia, asigura faptul ca intreaga organizatie se afla in spatele liderului. Vor fi luate, fara indoiala, decizii dificile, care vor avea ca rezultat redistriburirea angajatilor in companie sau reduceri de personal, insa daca angajatii nu simt ca fac parte dintr-o preocupare in plina desfasurare, este dificil de vazut cum va putea iesi compania mai puternica din recesiune. Concentreaza-te pe ceea ce organizatia face cel mai bine si pe insuflarea unui simt al mandriei. De asemenea, este importanta si o doza sanatoasa de competitivitatea, care poate ajuta angajatii sa se implice mai mult in momentele de maxima necesitate.

Aceste patru trasaturi reprezentate de pragmatism, inovatie, hotarare si inspiratie definesc un nou tip de lider, potrivit vremurilor dificile prin care trecem, care ar trebui sa fie vanat de orice afacere a zilelor noastre.

#business, #cariera, #criza, #economica, #lider , #Stiri Locuri de munca