Lucratorii din Spania au de joi un call-center pentru consiliere

Miercuri, 05 Octombrie 2011, ora 21:02
2198 citiri
Lucratorii din Spania au de joi un call-center pentru consiliere

Serviciul de call-center prin care se ofera informatii si consiliere lucratorilor romani din Spania si celor care doresc informatii despre noile reglementari privind piata muncii din aceasta tara va fi functional incepand de joi, 6 octombrie 2011, informeaza MAE. 

Solicitarile de informatii pot fi realizate telefonic la numarul: 0034 - 91.343.33.00 din Spania, respectiv 021- 9256 din Romania, relateaza NewsIn.

Apelurile sunt taxate cu tariful normal pentru convorbiri nationale din orice retea fixa sau mobila.

Serviciul va functiona de luni pana vineri, intre orele 09.00- 21.00 (ora Romaniei). Ministerul Afacerilor Externe si Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale informeaza ca la 4 octombrie 2011 a fost data in functiune infrastructura de comunicatii aferenta pentru serviciul de centru de raspuns cu apelare prin linie telefonica si posta electronica, prin care se ofera informatii si consiliere lucratorilor romani din Spania si celor care doresc informatii despre noile reglementari privind piata muncii din aceasta tara.

Functionarea si atributiile centrului sunt in sarcina exclusiva a Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale. Astfel, au fost desemnate 15 persoane din cadrul Agentiei Nationale de Ocupare a Fortei de Munca.

Echipa formata din specialisti de la Ministerul Muncii va prelua sesizarile muncitorilor romani. Pe baza sesizarilor primite de la echipa de lucru, eventualele abuzuri si/sau incalcari ale legii vor fi semnalate imediat oficialilor spanioli, prin atasatul Ministerului Muncii, din cadrul Ambasadei Romaniei la Madrid.

In vederea operationalizarii acestui serviciu, Ambasada Romaniei la Madrid a facut demersurile necesare pe langa furnizorul de servicii pe plan local, in vederea derularii procedurilor contractuale.

Atat Ambasada Romaniei la Madrid, cat si celelalte oficii consulare ale Romaniei din Spania, vor asigura rolul de interfata si comunicare cu autoritatile spaniole in toate domeniile de interes. Cooperarea cu autoritatile spaniole si supravegherea Comisiei Europene raman esentiale, subliniaza un comunicat al MAE.

Comisia Europeana a aprobat la 11 august cererea Spaniei de a restrictiona piata fortei de munca pentru lucratorii romani pana la 31 decembrie 2012, ca urmare a unor perturbari grave pe piata fortei de munca. Aceste restrictii se vor aplica activitatilor din toate sectoarele si regiunile.

Cu toate ca restrictiile nu-i afecteaza, teoretic, pe cetatenii romani care sunt deja activi pe piata fortei de munca din Spania, romanii din Spania s-au plans intre timp ca se lovesc de unele neintelegeri si interpretari ale noii legislatii din partea functionarilor spanioli.

Pentru a se asigura o informare corecta, in limba romana si in timp real, la 3 august, Guvernul Romaniei a aprobat Memorandumul co-initiat de MAE, MMFPS si Serviciul de Telecomunicatii Speciale pentru infiintarea unui serviciu de contact-center cu apelare prin linie telefonica si posta electronica care sa ofere informatii si consiliere lucratorilor romani din Spania si celor care doresc informatii despre noile reglementari privind piata muncii din Spania.

Documentul prevede ca MAE asigura conditiile instalarii echipamentelor de comunicatii la misiunile diplomatice si oficiile consulare din Spania.

Prin Hotararea de Guvern 815 din 10 august 2011 a fost suplimentat bugetul Ministerului Afacerilor Externe si al Serviciului de Telecomunicatii Speciale din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, prevazut in bugetul de stat pe anul 2011.

Astfel, Guvernul Romaniei a alocat 275.000 de lei pentru realizarea unui sistem de comunicatii prin care lucratorii romani din Spania sa poata obtine informatii cu privire la restrictiile impuse de Executivul de la Madrid pe piata spaniola a muncii (Ministerul Afacerilor Externe - 87.000 de lei; Serviciul de Telecomunicatii Speciale - 188.000 de lei).

Cu toate aceastea, operationalizarea call-center-ului a inregistrat intarzieri, iar MAE explica in urma cu o luna ca, prin Ambasada Romaniei de la Madrid, a purtat mai multe runde de negocieri cu furnizorul de servicii pe plan local in vederea definitivarii contractului pentru operationalizarea serviciului de call-center si obtinerea unui pret cat mai avantajos.

Pana la momentul operationalizarii serviciului de call-center, solicitarile primite au fost gestionate de Ambasada Romaniei la Madrid, prin atasatul de munca si afaceri sociale, care va solicita la randul sau clarificari de la Ministerul spaniol al Muncii. Pana la data de 7 septembrie, consultanta de specialitate acordata prin intermediul atasatului pentru munca si afaceri sociale din cadrul Ambasadei Romaniei de la Madrid era estimata la aproximativ 700 de solicitari in luna august (mail+telefon).

La acestea se adaugau solicitarile pentru primirea de informatii prin reteaua consulara (Consulatele Generale si Consulate). 

#romani spania, # lucratori spania, # loc de munca spania, # call center spania, # nereguli piata muncii spania , #Stiri Locuri de munca