Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Managerii moderni aleg tot mai mult eleganta

Managerii moderni aleg tot mai mult eleganta
Daca iesi la plimbare pe strazile oricarui oras mare, cel mai probabil vei vedea foarte putini barbati la costum si cravata si inca si mai putine femei imbracate business. Aceasta simpla observatie ridica urmatoarea intrebare: este tinuta business, "la patru ace", de domeniul trecutului?

Un sondaj efectuat de compania
de consultanta Aziz Corporation pe mai mult de 200 de manageri generali a
aratat ca, in ziua de azi, mai putin de un sfert dintre oamenii de cariera sunt
obligati sa poarte costum la serviciu, comparativ cu peste o treime, cati erau
acum patru ani.



Totodata, expertii in
vestimentatie au spus despre costumul “scurtat” – in esenta, un costum care are
pantaloni scurti, in loc de pantaloni normali – ca este “un mesaj indraznet”
din punct de vedere vestimentar anul acesta. In Anglia,
chiar daca vremea este rece si umeda chiar si vara, principalii comercianti de
haine spun ca astfel de costume se vand extrem de bine.



Iar cand prim-ministrul al Japoniei,
Yasuo Fukuda, renunta la costum si cravata in favoarea unei camasi cu maneca
scurta, poate inseamna ca i-a sunat ceasul combinatiei traditionale costum
cravata?



Da si nu, spune Dan Murray,
director al companiei Baer, specializata pe imbracaminte business.



Cu toate ca in ultimii ani s-a
manifestat o tendinta de abordare a unui stil vestimentar mai lejer la birou,
peisajul economic nefavorabil ar putea aduce din nou in prim-plan costumul
traditional.



“Incepem sa observam ca unii
dintre clientii nostri se intorc la o imagine mai eleganta, mai structurata, in
ceea ce priveste stilul in care se imbraca”, spune Murray.



Iar aceasta tendinta este
confirmata de dovezi palpabile. Comerciantii de cravate, de exemplu, au
raportat cresteri impresionante ale vanzarilor in ultimele luni. Compania Tie
Rack a consemnat o crestere de 10 procente, iar John Lewis, de 18%, pe fondul
schimbarii imaginii oamenilor de afaceri, care abordeaza acum un stil mai
elegant.



Acest lucru vine ca o reactie
imediata la recesiunea economica si la criza creditelor, afaceristii
straduindu-se sa faca o impresie cat mai buna, pentru a-si pastra slujbele sau
pentru a obtine un post nou, intr-o piata a fortei de munca foarte dura.



De asemenea, firmele recunosc
faptul ca vestimentatia angajatilor poate fi chiar un factor important in
pastrarea lor si in recrutarea de personal nou, mai spune Murray.



“Companiile vor ca oamenii sa
se simta bine atunci cand isi fac meseria. Pentru unele firme este mai
important ca angajatii sa simta bine si, in acest fel, sa fie mai productivi,
decat daca acestia poarta sau nu costum si cravata. Pentru altii, insa,
imaginea pe care o prezinta publicului este punctul principal pe care se
concentreaza.”



Oricare ar fi, insa, tendinta
generala, spune presedintele Aziz Corporation, Khalid Aziz, un lucru este clar.
In Marea Britanie, cel putin, cu toate ca vestimentatia de la birou devine mai
lejera, mai e mult pana ca toti angajatii sa vina la serviciu in tricou, jeans
si pantofi sport.



Studiul efectuat de compania Aziz
Corp. a descoperit ca stilul cel mai potrivit pentru munca de zi cu zi este cel
numit “lejer-elegant”. De asemenea, s-a descoperit ca stilul total “casual”,
care permite angajatilor sa poarte ce vor ei, inclusiv jeans sau pantofi sport,
a fost respins chiar si de cei care se imbraca astfel.



Doua treimi dintre angajatii
carora li s-a permis sa se imbrace lejer la serviciu s-au declarat in dezcord
cu aceasta politica, si doar 6% dintre ei au considerat ca aceasta tinuta este
potrivita pentru intalnirile de afaceri.



“Departe de a-si dori sa poata
veni la serviciu cu jeans rupti si in tricou, cei mai multi angajati isi iau
foarte in serios imaginea pe care o afiseaza la birou si aleg sa se imbrace
elegant”, a spus Aziz. “Totusi, nu mai exista conceptia ca, daca vrei sa fii
elegant, trebuie sa porti costum. Sa impui purtarea costumului este ceva
anacronic si oarecum izolationist pe o piata a muncii internationala, din ce in
ce mai mare, iar companiile moderne se feresc de aceasta abordare. Costumele
trebuie pastrate, cel mai bine, pentru intalnirile formale de afacri, unde este
nevoie de o imagine sobra, eleganta.”






Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3961 ori