Noul leadership: de la un creier si 9 subordonati, la 10 creiere

Vineri, 23 Octombrie 2009, ora 10:45
2334 citiri
Noul leadership: de la un creier si 9 subordonati, la 10 creiere

In perioada aceasta de criza avem nevoie de oameni inovativi, care se pot adapta usor. Trebuie sa trecem de la nivelul un creier si 10 perechi de maini catre 10 creiere si 10 perechi de maini.", a declarat Henry Stewart, CEO Happy, intr-un interviu acordat Bloombiz, in cadrul conferintelor Meet the Thinkers, organizate de Publica. "Daca ai reusit sa impulsionezi toate aceste creiere sa gandeasca, vei putea sa-ti schimbi si sa-ti dezvolti compania mult mai repede", a completat speakerul.

Care este cea mai mare greseala a unui manager in relatia cu subordonatii?

Sa creada ca stie ce este cel mai bine.

Majoritatea managerilor cred ca au toate raspunsurile. Daca incerci, in schimb, sa sustii oamenii sa gaseasca ei insisi raspunsurile, vei obtine un efect mult mai mare.

Pentru a fi un manager bun ai nevoie de talent si calitati innascute? Este imposibil sa inveti sa devii lider?

Eu am o afacere de trainning deci cred ca se pot obtine rezultate extraordinare prin invatare. Dar exista si un pic de adevar in aceasta credinta, a liderului innascut

Daca intrebi un grup de manageri ce prefera, oamenii sau partea tehnica, foarte multi vor vota pentru cea de-a doua.

Mai putini dintre ei vor spune ca iubesc sa lucreze cu oamenii si ca asta ii motiveaza. Deci, daca cineva vrea sa invete, poti lucra cu el, daca nu, mai bine ii gasesti altceva de facut.

Sindromul "one man show" defineste un lider bun?


Nu. In perioada aceasta avem nevoie de oameni inovativi, care se pot adapta usor. Trebuie sa trecem de la nivelul "un creier si 10 perechi de maini" catre "10 creiere si 10 perechi de maini".

Daca ai reusit sa impulsionezi toate aceste creiere sa gandeasca, vei putea sa-ti schimbi si sa-ti dezvolti produsele mult mai repede.

Mai sunt organizatii in care acest sindrom inca mai functioneaza?

Cred ca mai sunt organizatii in care exista, dar nu as spune ca functioneaza bine. Chiar si in locuri precum armata, unde te-ai astepta ca structura organizatorica sa se bazeze pe aceasta metoda.

Dar daca ne uitam catre modul in care se dezvolta anumite departamente din armata, chiar si in SUA, o sa gasim o orientare catre managementul care deleaga.

Puterea se castiga, in ciuda titlului de pe cartea de vizita. Cum se comporta un manager puternic?

Un manager puternic este increzator si nu este preocupat doar de ego-ul propriu. Un manager puternic este cel care stie sa se dea la o parte si sa isi lase oamenii sa-si faca treaba.

Cred ca oamenii dau rezultate cand se simt bine cu ei. Concluzia este ca rolul cheie al managerului este sa-si motiveze oamenii, sa-i faca sa se simta pretuiti si, astfel, sa creeze o echipa puternica.

Suntem in mijlocul unei crize globale. Ce mai poate multumi un angajat, in ciuda lipsei banilor?


Cercetatorii au descoperit ca factorul care motiveaza cel mai puternic angajatii nu sunt banii. La Happy, multi dintre angajati au acceptat un salariu mai mic atunci cand ni s-au alaturat. Au venit pentru libertatea si increderea care li se acorda.

Daca ii intrebi de ce le place sa lucreze in aceasta companie iti vor raspunde ca, in primul rand, raportul munca-viata personala este echilibrat, asa cum isi doresc, si, in al doilea rand, pentru ca se merge pe incredere atunci cand li se atribuie anumite taskuri.

La Happy facem un sondaj anonim anual si din ultimul a reiesit ca doar un salariu cu 5000 de lire mai mare ar putea concura cu libertatea si increderea care li se ofera aici.

Ce alte avantaje isi mai doresc?


Alte avantaje ar fi sa aiba posibilitatea sa-si creeze un raport optim viata-munca, sa aiba libertatea sa-si faca treaba asa cum stiu mai bine, sa fie sustinuti si ajutati sa se dezvolte. Cred ca toate acestea sunt mult mai importante decat salariul.

Oamenii merita sa fie platiti corect, dar, daca asta-i tot ce vor primi, o sa ai angajati foarte frustrati.

Este criza si companiile taie bugetul pentru dezvoltarea carierei. Adio training-uri si team-building-uri. Care sunt efectele pe termen lung?

Sinucigase. Sunt cateva cai de a rectiona cand te loveste criza: sa tai bugetele peste tot, chiar daca afecteaza dezvoltarea pe termen lung sau sa o tratezi ca pe o oportunitate.

Iti cresti cota de piata si investesti in dezvoltarea personalului. Companiile care vor supravietui sunt cele cu o viziune pe o perioada mai indelungata.

Strategia "seful mare si rau" este demodata. Astazi tinde sa fie un membru al echipei. Este cea mai eficienta metoda, dar ce riscuri implica?

Daca iti asumi cum trebuie acest rol, nu cred ca sunt probleme. Ai o mai mare satisfactie si oameni mai multumiti. Compania pe care o conduci va reusi nu datorita tie, ci datorita angajatilor tai. Asta trebuie sa retinem. Nu poti sa reusesti in numele tuturor.

Strategia seful, team player, asigura si controlul asupra angajatilor?


Managerii n-ar trebui sa-si doreasca sa controleze, dar ar trebui sa-si doreasca un accent pe rezultate. Pana la urma, este vorba de a renunta la control pentru a ajunge la performanta.

S-ar putea sa nu se ajunga pe calea dorita de tine, s-ar putea sa gaseasca o metoda mai buna sau o metoda mai proasta.

In timp, insa, daca angajatii tai au libertate, dar si directii clare, scopurile vor fi indeplinite prin inovatie.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#angajati, #bani, #carierei, #dezvoltarea, #leadership, #manager, #salariu, #trainning, # Stewart, # Henry , #Stiri Locuri de munca