Pe timp de criza, romanii trec de la joburile in servicii la vanzari

Marti, 01 Septembrie 2009, ora 12:50
1365 citiri
Pe timp de criza, romanii trec de la joburile in servicii la vanzari

In perioada de criza, multi dintre angajatii din diverse domenii au fost nevoiti sa renunte la jobul lor si sa isi aleaga unul in vanzari, pentru a-si mari salariul cu pana la 20%, din bonusuri din vanzari.

Desi bonusurile pot aduce un plus de 10-20% din salariu, daca salariul fix s-a diminuat intre timp, diferenta practic nu exista, scrie Business Standard.

In general, comisionul variaza foarte mult in functie de domeniul in care se activeaza si poate fi de la 2% la 50% din valoare vanzarilor.

Tranzitia catre domeniul "vanzari" a fost ceva mai usoara pentru angajatii care desfasoara activitati de customer service, prin faptul ca ambele joburi au ca prioritatea satisfacerea clientului.

"Sa spunem, de exemplu, ca un client suna pentru a obtine informatii legate de serviciul internet pe care il utilizeaza. Pentru a intelege ce fel de informatii ii sunt necesare clientului, furnizorul de servicii adreseaza intrebari.

In aceasta etapa, descopera ca nevoile clientului sau ar fi mult mai bine acoperite de un alt pachet de servicii din oferta. Atunci, el are optiunea de a-i cere clientului acordul pentru a-i prezenta un pachet care va raspunde cu mult mai bine nevoilor sale decat cel pe care il utilizeaza acum", a explicat pentru Business Standard Andreea Sandu, senior trainer&consultant la firma Achieve Global.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#criza, #romani, #job, #servicii, #vanzari, #angajati, #salariu , #Stiri Locuri de munca