Piata de munca are nevoie de candidati cu valori clar pozitionate

Joi, 11 Iunie 2009, ora 10:42
1889 citiri
Piata de munca are nevoie de candidati cu valori clar pozitionate

Intr-o piata de munca dificila, candidatii care stiu cum sa se pozitioneze pe sine, astfel incat sa indeplineasca nevoile unei companii, vor avea cel mai putin de munca in cautarea unui job. Insa inainte sa-ti aduci la zi CV-ul, pune-ti urmatoarele intrebari. Raspunsurile tale vor imbunatati sansele ca noul job sa fie de durata.

Care este punctul tau forte? Ce stii sa faci bine si, in acelasi timp, iti si place sa faci?

Daca inca nu ti-ai dat seama care este punctul tau forte, acorda-ti timpul necesar pentru a-ti da seama, inainte sa iti cauti urmatorul loc de munca. Astfel, cautarea va deveni mai provocatoare si jobul pe care il vei gasi va fi mai potrivit. Poti incepe prin crearea unei liste de lucruri pentru care iti faci, de obicei, timp, chiar daca esti epuizat. Fii cat se poate de exact. Daca voluntariatul iti vine in minte, gandeste-te la ce parte a acestui efort iti aduce cele mai multe satisfactii.

Este vorba de organizarea evenimentelor? Mobilizarea oamenilor? Cercetare? Scriere? Facilitare? Contabilitate? Vanzari? Acele abilitati ar trebui sa fie cuvintele tale cheie atunci cand iti cauti un nou job – chiar daca nu le-ai folosit la locul de munca sau in trecutul recent. Ar trebui sa fie, de asemenea, si punctele tale forte pe care sa le mentionezi in scrisorile de intentie si CV-uri si despre care sa vorbesti in timpul interviurilor pentru angajare.

Ce anume te deosebeste de ceilalti aplicanti cu abilitati similare?

Deseori, aceste diferentieri ies la iveala prin intermediul realizarilor din trecut. Ce ai realizat la locul de munca sau in alta parte si te-a facut sa fii mandru de tine? Daca analizezi ce-ai facut, ce caracteristici personale devin evidente? De exemplu, unii dintre cei meniti sa rezolve probleme ajung la solutii prin intermediul perseverentei, in timp ce altii o fac prin creativitate, scrie network.latpro.com.
Care sunt caracteristicile care te fac ceea ce esti? Daca nu esti sigur, intreaba-i pe cei care te-au vazut lucrand. Ce cred ei ca faci tu cel mai bine sau ce este special la tine? Este posibil ca acestia sa fi observat unele lucruri care tie nu iti sunt atat de evidente. Insa nu uita ca daca esti poliglot sau ai alta cultura, esti, de asemenea, deosebit si acest lucru poate conta si pentru angajatorul tau, in functie de piata.

Ce companii au nevoie de oameni cu abilitatile tale de top?

Anunturile de angajare care folosesc cuvintele tale cheie te vor ajuta cu aceasta intrebare. Insa, de asemenea, ar trebui sa faci putina munca de cercetare prin articolele recente din publicatiile de profil si prin site-uri, astfel incat sa poti identifica trendurile si nevoile care te pot pozitiona cat mai bine.
Si mai important, poate, este sa vorbesti cu oameni din domeniul tau de activitate, pentru a coroba ceea ce ai aflat – si pentru a te conecta cu altii, care pot deveni contacte importante de networking. Daca nu li te poti alatura, participa, cel putin, la unele dintre evenimentele organizate de acestia sau urmeaza si contribuie la blogurile lor.

De ce au nevoie acele companii de oameni cu aptitudinile tale?

Aceasta intrebare merge mana-n mana cu cea anterioara, iar raspunsul poate fi obtinut folosind aceleasi instrumente: cercetarea si networkingul. Obiectivul tau este sa descoperi problemele majore cu care se confrunta companiile, astfel incat sa-ti poti pozitiona abilitatile ca fiind cea mai buna solutie la provocarile respective. De exemplu, un spital poate avea nevoie de cineva care sa gestioneze echipe multiculturale. Cum pot abilitatile tale bilingve si biculturale sa iti creasca valoarea, punand la socoteala si experienta ta in management?

Cum iti comunici valoarea?

Odata ce iti faci toate temele, trebuie sa fii capabil sa comunici modul in care punctele tale forte pot ajuta un potential angajator – mai intai, prin intermediul CV-ului si ulterior in timpul interviului. Angajatorii din ziua de azi vor elimina, cel mai probabil, orice candidat care pare sa nu aiba incredere in sine. Pentru a evita aceasta perceptie, pregateste un inscris care sa includa toate caile prin care poti indeplini nevoile companiilor pe care le-ai identificat.

Exerseaza verbalizandu-ti notiele mentorilor tai, fostilor colegi si sefilor sau oricui care este dispus sa asculte si sa-ti ofere feedback. Daca gandul te faci in continuare sa te simti inconfortabil, foloseste comentariile unei terte persoane. De exemplu, “supervizorii mei din trecut au spus ca abilitatile mele de consultanta m-au facut un contabil excelent.” In cele din urma, dar deloc mai putin important, lasa-ti pasiunea pentru ceea ce faci sa se vada. Angajatorii trec cu vederea, deseori, o aptitudine sau doua lipsa daca pot relationa cu candidatul respectiv si daca ii simt entuziasmul.

#angajat, #candidat, #cariera, #companie, #job, #munca , #Stiri Locuri de munca