Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Profil de job. Totul despre ce inseamna sa fii copywriter

Profil de job. Totul despre ce inseamna sa fii copywriter

De fiecare data cand iti ramane un slogan in minte, dupa ce ai citit un afis sau ai vazut o reclama pe TV, ai cazut prada muncii unui copywriter. Acesta este creierul din spatele scenei care convinge si educa publicul, folosind arma cuvintelor.

Copywriterii creeaza continut pentru site-uri, reclame, comunicate de presa, brosuri si orice alte materiale de marketing.

Au un simt aparte pentru gasirea cuvintelor potrivite si combinarea lor, cu efect persuasiv maxim. Unii sunt specializati pe industrii anume, iar altii pot scrie despre orice, in orice mediue, fie el print, televiziune, radio sau Internet.

De obicei, fac parte dintr-o echipa de creatie care mai include designeri, dezvoltatori web, editori si manageri de proiect.

Exista trei directii spre care se pot indrepta profesionistii in copywriting, potrivit Msn.com.

Angajati intr-o companie


In principiu, copywriterii care lucreaza pentru o companie fac parte dintr-o echipa de creatie interna.

Aceasta echipa serveste exclusiv scopului de a furniza continut creativ pentru organizatie. Echipa vine cu masuri de taiere a costurilor de marketing, intelege foarte bine business-ul si participa la sedintele de planificare.

De la "scriitorii" angajati se asteapta sa contribuie cu continut la orice proiect pe care-l desfasoara compania. Pot exista clienti interni, carora trebuie sa le "vanda" creatia, insa in general salariile sunt destul de mari pentru a nu fi nevoie de clienti din afara.

Angajati intr-o agentie

Agentiile pot fi de advertising, dar in ultimul timp termenul include toate firmele care livreaza servicii de marketing, website-uri, multimedia sau social media catre companiile-client.

In acest mediu, copywriterii servesc mai multi clienti din industrii diferite cu interese diferite. Pentru ca exista aceasta varietate, factorul "plictiseala" nu apare mai niciodata.

Iar pentru ca este vorba de o agentie care are oameni de vanzare, "omul cu cuvintele" nu trebuie sa-si faca griji in privinta atragerii clientilor.

Freelancer


Pentru ca prefera un stil de viata mai liber, unii copywriteri adopta stilul de munca per proiect sau devin antreprenori, punand bazele unei firme proprii.

La fel ca si intr-o agentie, se bucura de o diversitate a proiectelor insa nu se mai limiteaza numai la scris. Trebuie sa aduca clienti, sa isi plateasca facturile si sa cultive relatii de business cu posibil parteneri.

Pentru o cariera in copywriting, se recomanda studii in comunicare, jurnalism, advertising, litere sau marketing.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3469 ori
Citeste mai multe desprecopywriter job copywriter