Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Promovarea, stres si provocare

Promovarea, stres si provocare
Orice promovare este intotdeauna motiv de sarbatoare. Dar poate fi, de asemenea, si o sursa de stres. Odata trecuta euforia de la inceput, te vei lovi de probleme si va trebui sa iei decizii pe care nu ai fost nevoit sa le iei pana acum.

Aproximativ 52% dintre directorii companiilor din Statele Unite ale Americii, chestionati anul trecut de catre Development Dimensions International, firma de consultanta in leadership si recrutare, au spus ca o imagine mai clara in ceea ce priveste viitoarele asteptari de performanta ar fi fost de mare ajutor in momentul promovarii. Un procent de 20% dintre respondenti au afirmat ca promovarea a fost provocarea lor numarul unu - si o sursa de stres - in 2007, potrivit studiului "Leaders in Transition: Stepping Up, Not Off.", scrie The Wall Street Journal.





Pentru a diminua doza de stres care vine odata cu orice promovare, Matthew Pease, vice-presedinte al DDI si co-autor al studiului, sugereaza importanta stabilirii si confirmarii asteptarilor in privinta noilor atributii, a scopurilor si a rolului pe care urmeaza sa-l joace angajatul. "Concentreaza-te inca de la inceput asupra rezultatului pe care vrei sa-l obtii", spune acesta.





Stabileste-ti autoritatea.
Avand in vedere cultura organizationala, infraneaza-ti orice dorinta de a lua decizii pripite, dar clarifica faptul ca iti vei indeplini indatoririle si ca vei fi responsabil. Fii atent la ce se petrece in jurul tau, asculta si ia decizii cu grija si calculat, cu mentiunea ca trebuie sa pui pret si pe parerea celorlalti membrii ai echipei.





Comunica permanent.
"Felul in care comunici trebuie sa se schimbe pe masura ce avansezi in functie", spune Michael Watkins, autorul seriei "The First 90 Days: Critical Success Strategies for Leaders at All Levels." Aproape sigur vei primi informatii filtrate, iar din acest motiv trebuie sa stabilesti canale alternative de comunicare, angajandu-te in relatii de afaceri direct cu clientii, de exemplu. Vei dori sa stabilesti o relatie deschisa si sincera, care sa le permita angajatilor tai sa-ti comunice orice vesti, bune sau rele, si probleme.





Concentreaza-te pe afacere. In momentul in care esti promovat in compania pentru care lucrezi, relatiile trebuie restructurate. Partenerii pe care i-ai avut pana acum vor avea nevoie de rapoarte directe.



Asigura-te ca in echipa cu care lucrezi sunt cei mai buni angajati. Scoate din ecuatie relatiile personale si indreapta-ti atentia spre scopurile si spre rezultatele finale la care aspira afacerea ta.

Imparte-ti altfel responsabilitatile. Poti fi obisnuit sa delegi doar responsabilitati sau proiecte specifice, insa va trebui sa inveti sa gandesti altfel, pe masura ce vei fi nevoit sa gestionezi functii si departamente.



"Cand ai in mana 10, 100 sau 1000 de lucruri, gradul in care poti sa fii atent la detalii scade. Asadar, va trebui sa-ti reevaluezi asteptarile si sa inveti in mod eficient prin intemediul celor din jurul tau", spune Watkins.





Cauta noi consultanti.
Nu te teme sa ceri sfaturi pentru managementul stresului generat de noile responsabilitati venite odata cu noul job, care este mai serios, uneori mai ambiguu si in cadrul caruia esti nevoit sa te bazezi si pe altii pentru a duce treaba la bun sfarsit. "Tindem sa ne bazam pe ceea ce am facut in trecut, insa acest lucru nu ne va asigura succesul in viitor", spune Pease. Watkins ne sfatuieste sa identificam indivizii care detin aceleasi functii si care exceleaza in meseria lor, pentru a afla ce anume ii ajuta sa aiba atata succes.





Cere feedback atat de la sefi, cat si de la subalterni si colegi. Pentru a te asigura ca esti pe calea cea buna, cere sugestii si comentarii privitoare la munca ta atat din partea colegilor, cat si din partea sefilor. "Nu este vorba neaparat despre un feedback oficial si formal, ci mai degraba despre o indrumare", spune Watkins. Pease sugereaza ca ar fi inteligent sa pastrezi primele castiguri pentru a investi in moral, credibilitate si incredere.






Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1847 ori