Replici care denota lipsa de profesionalism, la birou

Marti, 09 Noiembrie 2010, ora 12:06
5710 citiri
Replici care denota lipsa de profesionalism, la birou

In ziua de azi petrecem mult mai mult timp la birou decat acasa sau in oricare alt loc, de aceea trebuie sa avem grija sa pastram controlul asupra comportamentului pe care il adoptam, la job. In ceea ce priveste remarcile pe care le facem  si modul in care le spunem, trebuie sa pastram o atitudine profesionista, indiferent ca se apropie ora de plecare sau ca mai sunt zece minute pana la inceperea programului, sustin specialistii in HR citati de publicatia Forbes.

Iata cateva dintre cele mai nepotrivite tipuri replici pe care le poti da la locul de munca:

“Aceasta sarcina nu intra in atributiile mele”

Aceasta replica ii va comunica superiorului faptul ca nu ai spirit de echipa si ca preferi sa arunci vina pe altii, in loc sa gasesti solutii.

Daca esti pus in situatia de a raspunde pentru ceva in afara sferei tale de responsabilitati, poti spune politicos ca nu esti tu cel care se ocupa de obicei de acel aspect, insa ai fi bucuros sa rezolvi problema de data asta.

Reactii verbale violente

Violenta exprimata prin cuvinte iti poate influenta personalitatea si modul de lucru.

Superiorii tai nu vor fi tocmai incantati si se vor feri sa iti ofere o responsabilitate mai mare sau sa it idea voie sa pastrezi legatura cu clienti important.

Discutii care ar putea pune colegii in situatii penibile

Nu mentiona nimic legat de aspectul fizic sau evenimente importante din viata colegilor.

Fii cat mai discret si abordeaza subiectele delicate doar daca esti invitat de catre acestia, spun specialistii.

Intelegerile pe care colegii tai le au cu superiorii privind programul de munca sau unele beneficii nu trebuie aduse in discutie sub nicio forma, daca vrei sa pastrezi o conversatie pozitiva si profesionista.

In aceeasi idee, expertii te sfatuiesc sa nu oferi detalii medicale intime la birou pentru ca nu toata lumea este interesata de ele si, in plus, risti sa fii auzit de persoane carora nu le este adresata informatia.

Povesti despre petrecerea de aseara

Detaliile “picante” despre escapadele de weekend vor genera disconfort in jurul tau si vor ajuta la construirea unei imagini despre tine lipsite de profesionalism in fata colegilor.

Glume misogine sau rasiste la birou

Umorul pe seama colegilor nu este acceptat in niciun mediu office, cu atat mai putin cele care produc ofense si tensiune celor din jur.

Remarci de apreciere cu un limbaj nepotrivit

Atractia fizica a colegilor sau potentialilor angajati nu trebuie exprimata verbal nici macar ca o gluma, intrucat aceasta poate fi auzita si poate crea disconfort.

Daca totusi doresti sa faci un compliment, incearca sa fii cat mai specific si sa iti demonstrezi aprecierea fata de un singur element, cum ar fi noua tunsoare sau tinuta, te sfatuiesc specialistii.

Agresivitate verbala fata de companie

Angajatorii asteapta loialitate din partea angajatilor, de aceea incearca sa te feresti sa iti exprimi frustrarile in legatura cu compania la birou, chiar daca vorbesti cu un coleg de incredere.

O astfel de remarca ti-ar putea afecta serios imaginea in fata sefului si orice sansa de promovare, daca ar fi auzita.

Conversatii pe teme politice

Discutiile bazate pe preferinte politice nu sunt interzise in nicio corporatie, insa expertii sustin ca astfel de discutii ar putea cauza conflicte aprinse intre colegi care ar putea afecta serios atmosfera in birou.

#birou, #colegi, #profesionalism, #replici , #Stiri Locuri de munca