Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Agentia de Plati pentru Dezvoltare Rurala isi face site pentru informarea beneficiarilor

Agentia de Plati pentru Dezvoltare Rurala isi face site pentru informarea beneficiarilor


Agentia de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit (APDRP) ofera noi facilitati tuturor persoanelor interesate sa deruleze proiecte pe fonduri europene si creeza astfel o retea de peste 2.000 de multiplicatori de informatii in toate judetele tarii, principalul obiectiv fiind diseminarea si multiplicarea eficienta a informatiilor si a mesajelor despre finantarile europene nerambursabile acordate pentru agricultura si dezvoltare rurala.

Responsabilitatile multiplicatoriilor care adera la reteaua nou creata vizeaza conceperea unui plan de lucru si organizarea, pe baza informatiilor primite despre procedura de accesare si derulare a finantarilor europene, a mai multe actiuni de comunicare pentru locuitorii din mediul rural (conferinte tematice, intalniri de informare despre PNDR, puncte de informare in cadrul targurilor regionale, prezentarea unor proiecte identificate ca exemple de buna practica in presa locala, prezentari despre PNDR sustinute in cadrul evenimentelor etc.), potrivit APDRP.

Tot in cadrul acestei campanii va fi lansata o platforma web (www.euroagricultura.ro ) care va servi ca sursa de informare pentru multiplicatori, dar si pentru publicul larg si care va include atat informatii utile pentru activitatea curenta a multiplicatorilor, cat si prezentari ale celor mai reusite activitati de comunicare dezvoltate in retea si ale celor mai activi si eficienti multiplicatori.

Cum va face APDRP selectia multiplicatorilor

Selectia multiplicatorilor va fi facuta pe baza experientei pe care acestia o demonstreaza in activitatile de comunicare cu publicul larg si mai ales in comunicarea privind fondurile europene, dar si pe baza potentialului lor de multiplicare a informatiei, potrivit APDRP.

Pentru desemnarea multiplicatorilor vor fi luate in considerare asociatii, patronate si cooperative de profil, ONG-uri reprezentative, Grupuri de Actiune Locala (GAL), centre de documentare europeana, centre de informare EuropeDirect, asociatii studentesti, organizatii active in zona rurala etc.

Prima etapa a campaniei va consta intr-un proces de comunicare, demonstrativ si interactiv, organizat cu multiplicatorii de informatii, proces in care proiectele finantate prin PNDR vor fi folosite ca sursa principala de documentare. Sunt prevazute in acest scop vizite exemplificative la peste 850 de proiecte care au primit sprijin nerambursabil prin PNDR in Romania, dar si in alte tari ale Uniunii Europene.

"Din cei peste 2.000 de multiplicatori nationali, in functie de performantele obtinute in multiplicarea informatiilor, 60 vor fi selectati sa participe la vizitele exemplificative organizate in afara tarii. Proiectele care vor fi vizitate vor fi alese avand drept criterii exemplul pe care il ofera acestea si diversitatea activitatilor finantate," a mentionat David Eugen Popescu.

Multiplicatorii care adera la reteaua nou creata trebuie sa conceapa un plan de lucru si sa organizeze, pe baza informatiilor primite despre procedura de accesare si derulare a finantarilor europene, mai multe actiuni de comunicare pentru locuitorii din mediul rural.

Campania se va derula in perioada martie - august 2014 sub denumirea Euro Agricultura - Reteaua Nationala a Multiplicatorilor de Informatii despre PNDR, avand ca slogan "Impreuna crestem satul romanesc".

Organizata pentru prezentarea implementarii Programului National pentru Dezvoltare Rurala (PNDR) 2013 si ca etapa de pregatire pentru PNDR 2020, campania APDRP isi propune sa contribuie la imbunatatirea perceptiei generale privind programele de finantare pentru dezvoltare rurala si sa incurajeze o cat mai buna intelegere a conceptului de activitate economica derulata la standarde europene.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1784 ori