Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Parcul agricol, o premiera "made in Bucovina", pe o suprafata de 250 de hectare

Parcul agricol, o premiera "made in Bucovina", pe o suprafata de 250 de hectare


Consiliul Judetean Suceava doreste sa dezvolte primul parc agricol din tara, pentru sprijinirea agriculturii locale si a produselor bucovinene. Deocamdata, autoritatile locale nu dispun nici de investitori, nici de terenul de 250 de hectare cu care si-au facut planuri, insa spera ca proiectul sa prinda contur pana la sfarsitul anului.

"Va trebui ca in doua saptamani sa stim cine suntem si ce putem produce, sa putem dimensiona capacitati si suprafete si cat de mult ne intindem", a spus Catalin Nechifor, presedintele CJ Suceava, in cadrul sedintei de constituire a Consiliului Consultativ pentru Agricultura.

El a aratat ca administratia judeteana nu are multe atributii in acest sens, dar se va implica pentru urgentarea demersurilor legale si pentru obtinerea terenurilor si a statutului de parc agricol. Mai exact, institutia pe care o conduce lucreaza la documentarea unui proiect de Ordonanta de Urgenta, care sa reglementeze aceasta noua structura si care sa treaca terenul fermei Itcani, proprietatea Academiei de Stiinte Agricole, din administrarea Statiunii de Cercetari Agricole Suceava, in administrarea unei companii pe actiuni cu capital public, responsabila de dezvoltarea parcului agricol. Optimisul se bazeaza pe cateva precedente din judetul Galati, explica purtatorul de cuvant al institutiei.

Lant de productie pentru un brand local

Ferma de 250 de hectare, care se afla la iesire din orasul Suceava spre Radauti este dotata cu grajduri si mai multe depozite, aflate in paragina. Planurile autoritatilor se refera la amenajarea unor spatii de productie, de depozitare, de ambalare si etichetare a produselor agricole din judet, astfel incat zona sa devina motorul unei industrii locale puternice.

"Daca mai lasam sa treaca timpul, nu vom mai avea nici producatori autentici si nici produse. Vreau sa dam o alta dimensiune producatorului si produsului din Bucovina. Doar daca vom fi o forta si vom avea brandul nostru vom putea face fata. Noi putem dezvolta, aici, doua branduri: 'BioLand' si 'Produs in Bucovina'", a spus Nechifor.

BioLand este un certificat de calitate oferit de cea mai mare asociatie de produse oragnice din Germania, iar "produs in Bucovina" este brandul unei asociatii locale de agricultori, care se bucura de popularitate in cadrul targurilor de produse traditionale.

"Vrem sa facem si fabrici de integrare a produsului bucovinean. Vrem ca produsul din Bucovina sa plece in afara cu valoare adaugata mare. Poate ar fi momentul sa facem altceva din cartofi, sa fie vanduti mai bine, sau din mere ori muraturi", a explicat Nechifor.

Reprezentantul CJ Suceava a oferit exemplul unor marci locale insuficient puse in valoare, precum muraturile de Milisauti si Iaslovat, cartofii de Balcauti sau merele de Falticeni. La polul opus, avem exemplul HarCovului, care a reusit sa dezvolte un brand puternic, ce ofera vizibilitate marfurilor locale: "produs in Tinutul Secuiesc" sau "produs secuiesc".

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1547 ori