Guvernul a adoptat noi masuri cu privire la bugetele locale

Joi, 01 Iulie 2010, ora 09:41
1847 citiri
Guvernul a adoptat noi masuri cu privire la bugetele locale

Bugetele locale trebuie sa prevada distinct sumele pentru achitarea datoriilor din anul anterior, iar primariile vor primi bani din Fondul de Rezerva al Guvernului doar daca platile restante aferente anului anterior sunt mai mici decat cele din anul care l-a precedat, a decis miercuri Guvernul, informeaza NewsIn.

Prevederile sunt cuprinse intr-o OUG care modifica Legea finantelor publice locale, aprobata miercuri de Executiv.

Potrivit ministrului Internelor, Vasile Blaga, OUG prevede ca toate bugetele administratiilor locale vor fi structurate in doua sectiuni - "cheltuieli curente si de rambursare a creditelor" si "dezvoltare, cheltuieli de capital si implementare a proiectelor UE".

Pentru a preveni supraestimarea veniturilor, Guvernul a stabili ca veniturile bugetare pentru anul curent trebuie aprobate cel mult la nivelul incasarilor din ultimul an, daca gradul de colectare a veniturilor proprii este mai mic de 97% in ultimii doi ani.

Veniturile din vanzarea unor bunuri, din donatii ?i din sponsorizari vor fi prevazute in buget doar dupa incasare. Pentru asigurarea platii sumelor restante, bugetele locale trebuie sa prevada in mod distinct sumele destinate achitaii datoriilor aferente anului anterior.

"Nu pot fi facute angajamente bugetare noi daca nu sunt platite restantele de la titlul de cheltuieli respectiv de anul trecut", a spus Blaga.

Execedentul anului anterior se reporteaza in bugetul anului urmator.

"Practic, se desfiinteaza Fondul de rulment, care functiona ca un buget paralel", a explicat ministrul.

Incepand cu 2011, pentru fiecare obiectiv de investitii aprobat, se incheie un contract de finantare care prevede contributia bugetelor de stat s?i cea a bugetelor locale, intr-un un grafic de implementare pe o perioda de pana la trei ani.

"Toate investitiile la nivel local vor fi tratate exact ca investitiile care se fac pe fonduri europene. (...)

Astfel, administratia publica locala va sti si esalonarea contributiei de la bugetul de stat, pentru ca fiecare ministru care are investitii in teritoriu, trebuie sa spuna exact cati bani va da cu trei ani inainte.

Adica nu doar administratia locala are obligatii, ci si Guvernul", a spus Blaga.

El a precizat ca proiectele de investitii pot fi aprobate doar daca au asigurata intergral finantarea multianuala din bugetul local.

In ceea ce priveste datoria publica locala, Guvernul va aproba un plafon national al contractarii de noi imprumuturi ?i al tragerilor, pentru trei ani bugetari consecutivi.

Vor putea beneficia de sume din Fondul de Rezerva al Guvernului doar unitatile administrativ-teritoriale ale caror plati restante, in anul anterior, sunt mai mici fata de cele din anul care l-a precedat.

"Cu alte cuvinte, daca ai primit bani de la bugetul de stat ca sa-ti finalizezi investitiile, atunci datoriile tale trebuie sa scada, nu sa creasca", a spus ministrul.

OUG adoptata de Guvern mai prevede diminuarea cotelor defalcate din impozitul pe venit, incepand cu 1 ianurie 2011, pentru a fi asigurate resursele necesare platii pensiilor, astfel: pentru municipii, orase si comune de la 47% la 44% si pentru judete - de la 13 la 12%. OUG stabile?te si numarul maxim de personal ce poate fi incadrat la nivelul unitatilor administrativ-teritoriale.

Numarul maxim de personal nu vizeaza si personalul finantat de unitatile administrativ-teritoriale din capitolele bugetare invatamant, sanatate si asigurari si asistenta sociala.

Astfel, numarul de salariati din comune poate fi de minimum 10 si de maximum 19 daca acea comuna are cel mult 1.500 de locuitori, minimum 19 ?i maximum 26 in comunele cu 1.501 - 3.000 de locuitori, minimum 26 ?i maximum 35 la 3.100-5.000 de locuitori, 35-58 in comunele cu 5.100 - 10.000 de locuitori ?i 58-76 in cele cu 10.101 - 20.000 de locuitori.

In orasele cu 1.501-3.000 de locuitori numarul de salariati ce pot fi incadrati in administratie este de minimum 25 ?i de maximum 42, pentru orasele cu 3.001 - 5.000 de locuitori - minimum 42 si maximum 62, in cele cu 5.001 - 10.000 de locuitori - 62-96, la 10.001 - 20.000 de locuitori - 95-171, iar la 20.001-50.000 de locuitori - 171-260 de angajati.

In municipiile cu 10.001 - 20.000 de locuitori pot fi incadrati in administratie intre 110 ?i 199 de salariati, in cele cu 20.001 - 50.000 de locuitori - intre 199 si 384 de salariati, la 50.001 - 100.000 de locuitori - 384-724, la 100.001-200.000 de locuitori - 724-1.129 de angajati si la 200.001- 400.000 de locuitori - 1.129-1.600.

Pentru administratia municipiul Bucuresti numarul de salariati a fost stabilit la 5.300, iar pentru sectoare - intre 1.000 si 1.535.

In cazul in care unitatea administrativ-teritoriala are un serviciu de politie comunitara, la numarul maxim de salariati se mai adauga un politist comunitar la fiecare 1.000 de locuitori, dar nu mai putin de trei politisti comunitari pentru comune, orase, municipii si sectoarele Capitalei.

Daca unitatea administrativ-teritoriala are un serviciu de evidenta a persoanelor, atunci la numarul maxim de salariati se mai adauga un salariat pentru fiecare 6.500 de locuitori, dar nu mai putin de trei pentru comune, orase si municipii, cu exceptia municipiului Bucuresti.

Pentru sectoarele Capitalei se adauga un salariat la fiecare 5.000 de locuitori, iar pentru judete si pentru Capitala - cate unul la 15.000 de locuitori.

In cazul in care unitatea administrativ-teritoriala implementeaza proiecte finantate din fonduri externe nerambursabile, mai pot fi angajate doua persoane daca valoare totala cumulata a proiectelor aflate in implementare este de pana in 50.000 de euro, trei persoane pentru proiecte cu o valoarea cumulata de 50.001 - 500.000 de euro, cinci persoane la o valoare de 500.001 - 3.000.000 de euro, opt la 3.000.001 - 10.000.000 euro si zece persoane daca valoarea cumulata a proiectelor depaseste 10.000.000 euro.

Blaga a spus ca masurile decise prin OUG adoptata miercuri de Guvern au fost luate dupa ce, in anul 2009, cele 3.227 de bugete locale din tara au inregistrat un excedent total de 1,5 miliarde de lei, dar, cu toate acestea, au incheiat anul 2009 cu plati restante de 1,7 miliarde de lei, din care 1,34 de miliarde catre firme.

Toate masurile se aplica de la 1 ianuarie 2011 si vor sta la baza fundamentarii bugetului de stat pe anul viitor.

Toate bugetele administratiei publice locale trebuie comunicatre Ministerului Administratiei si Internelor, care le va publica pe pagina de internet. 

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#guvern, # masuri, # buget , #Buget