Romanii au cumparat anul trecut mai putine bauturi alcoolice, snacks-uri si sucuri

Miercuri, 06 Aprilie 2011, ora 13:07
1690 citiri
Romanii au cumparat anul trecut mai putine bauturi alcoolice, snacks-uri si sucuri

Bugetul lunar alocat de romani pentru alimente si produse de ingrijire a locuintei a ramas aproximativ la fel in 2010, comparativ cu 2009, dar volumul a scazut, iar cheltuielile cu unele produse, precum alcoolul, snacks-urile si bauturile carbonatate, au fost reduse sau chiar eliminate, conform Mediafax.

Astfel, bugetul de cheltuieli s-a ridicat anul trecut la 710 lei pe luna, fata de 719 lei in 2009. Cu toate acestea, in Bucuresti a fost resimtita o scadere cu aproximativ 5% a bugetului mediu lunar de cheltuieli alocat alimentelor si produselor pentru locuinta, potrivit studiului ShopperTrends, realizat de compania de compania de cercetare Nielsen.

Potrivit studiului, patru din cinci persoane au recunoscut ca au remarcat anul trecut cresteri de preturi, iar masura luata de acestia a fost reducerea cheltuielilor pe anumite categorii de produse.

"Cel mai des mentionat ca fiind afectat de reducerea cheltuielilor a fost segmentul de bauturi, precum vin, spirtoase si bere, acestea fiind primele produse eliminate din cosurile de bauturi in 2010. Alte categorii cumparate mai putin din cauza inflatiei alimentare au fost snacks-urile sarate, racoritoarele carbonatate, ciocolata, alimentele organice, biscuitii si cafeaua", a declarat, intr-o conferinta de presa, Bogdana Baltasiu, Client Service Manager Customer Research in cadrul Nielsen.


Totodata, romanii au mai taiat, printre altele, din cheltuielile alocate alimentelor pentru bebelusi, juice-urilor, cerealelor pentru micul dejun, inghetatei si ceaiurilor.

Alimentele proaspete, respectiv legume, fructe, carne, peste si lactate, care reprezinta 63% din bugetul alocat cumparaturilor, au fost achizitionate fie in cantitate mai mica, fie cumparatorii au marit frecventa de achizitie pentru a reduce cantitatea de produse aruncate.


Potrivit datelor Nielsen, si in 2010 romanii au preferat sa cumpere produsele alimentare si de ingrijire a locuintei in principal din retelele de comert modern, respectiv hipermarketuri, supermarketuri si discounteri, aceste unitati acoperind 48% din piata.

"Romanii aleg magazinele din comertul modern in functie de usurinta de a ajunge la unitate, de oferta variata a magazinului, pentru faptul ca alimentele sunt proaspete si pentru raportul bun calitate/pret", se mai arata in raport.


Baltasiu a adaugat ca o diferenta observata anul trecut in comportamentul consumatorilor a fost scaderea importantei promotiilor, in contextul in care majoritatea unitatilor din comertul modern ofera astfel de avantaje.

Studiul ShopperTrends
a fost realizat in perioada octombrie-noiembrie 2010 si au fost luate in calcul raspunsurile a 1.200 de persoane, principalii cumparatori de produse alimentare si de ingrijire a locuintei din gospodarii.

#alimente, #bauturi alcoolice, #buget de cheltuieli, #cresteri de preturi, #cumparaturi, #nielsen , #Buget