Hipermarketurile isi cresc cota de piata, in dauna buticurilor

Luni, 21 Septembrie 2009, ora 12:31
1094 citiri
Hipermarketurile isi cresc cota de piata, in dauna buticurilor

Hipermarketurile, supermarketurile, discounterii si magazinele tip cash and carry, au atins in primul semestru al anului o cota de piata de 43% din consumul total de produse de larga folosinta la nivelul tarii, in crestere cu 3% fata de perioada similara a anului 2008, potrivit unui studiu Gfk.

Astfel, cele mai dinamice formate din primele sase luni ale anului curent au fost hipermarketurile si discounterii, principala lor sursa de crestere a fost o frecventa de cumparare in crestere, cu 30% mai mare pentru discounteri si 10% pentru hipermarketuri, pe fondul expansiunii agresive si a atragerii unui numar de consumatori mai mare cu 6%, respectiv 9%.

De asemenea, cota de piata a discounterilor a crescut in ultimii patru ani de patru ori, de la 2% in 2005 la 8%, in timp ce pentru hipermarketuri este de cinci ori mai mare, in crestere de la 4% la 20%. Importanta comertului modern este mai mare pentru Bucuresti (73%), hipermaketurile fiind cel mai important canal pentru cumparaturi, cu o cota de piata de 45% in valoare.

Daca la nivelul tarii formatele comertului traditional, si anume chioscuri, magazine generale, buticuri, se mentin la acelasi nivel, in Bucuresti trendul descendent al acestora fiind mai accentuat. In plus, cota de piata a buticurilor s-a redus la jumatate fata de 2005, ajungand la 13%.

Tototdata, in mediul rural consumatorii prefera comertul modern doar pentru 20% din cumparaturile de bunuri de larg consum. "Chiar daca nu asistam la scaderi spectaculoase, supermarketurile isi continua trendul descendent, orientarea consumatorilor catre promotii si preturi avantajoase castigand in acest an teren in dauna proximitatii", a declarat directorul general al GfK Romania, Andi Dumitrescu.

Potrivit studiului GfK, supermarketurile au pierdut consumatori in favoarea hipermarketurilor si discounterilor, mai ales in capitala si orasele mari, in restul tarii situandu-se la acelasi nivel. Consumatorii au mers la fel de des in supermarketuri pentru cumparaturi, in prima jumatate a anului 2009 fata de perioada ianuarie- iunie 2008.

#consum, #discounteri, #hipermarketuri , #Comert