Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Program de investitii majore la Romexpo

Program de investitii majore la Romexpo
In urma circulatiei unor informatii deformate privind privatizarea si asa zisa vanzare/cumparare a ROMEXPO, Camera de Comert si Industrie a Romaniei si Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti doresc sa aduca la cunostinta opiniei generale, dar mai ales a mediului de afaceri urmatoarele:- Romexpo, inca de la infiintarea sa, in 1973 sub denumirea de Intreprinderea de Targuri si Expozitii, a apartinut Camerei de Comert si Industrie, deci nu statului;
- Camera de Comert si Industrie, chiar si in regimul comunist, prin lege, a functionat ca organizatie obsteasca, deci nu statala, fiind beneficiarul constructiilor;

- In 1990, Intreprinderea de Targuri si Expozitii s-a transformat, potrivit Legii nr. 31/1990, in societate pe actiuni, cu capital privat integral romanesc, avand actionar majoritar Camera de Comert si Industrie;

- In prezent, actionarii Romexpo sunt: 35% Camera de Comert si Industrie a Romaniei, 35% Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti si 30% persoane fizice - salariatii, sau asimilati ai Romexpo, ai celor doua camere si ai celorlalte societati ale acestora.

- Terenul Complexului Expozitional a fost atribuit in administrarea Camerei de Comert si Industrie in anul 1972 in baza hotararii de Guvern. In anul 2004, prin hotarare de Guvern acest teren a fost redus la dimensiunea existenta (in functionare) inlocuindu-se termenul de A"administrareA" (termen propriu regimului comunist) cu cel de A"folosintaA" pe 49 de ani in favoarea Camerei de Comert si Industrie a Romaniei. Principalul argument al acestei decizii a fost faptul ca activitatile Camerei de Comert si Industrie a Romaniei sunt in intregime de utilitate publica, in favoarea comunitatii de afaceri din Romania.

- Dividendele obtinute din profitul realizat de Romexpo se repartizeaza actionarilor dupa aprobarea in Adunarea Generala a Actionarilor (cele doua camere si persoane fizice) si sunt utilizate de actionarii persoane juridice cu rigurozitate, exclusiv pentru activitati realizate in folosul comunitatii de afaceri din Romania. Un exemplu este si constructia sediului celor doua camere de comert, considerat unul din cele mai moderne sedii de camere din Europa, ceea ce aduce un plus reprezentativitatii comunitatii de afaceri din Romania in tabloul general al Uniunii Europene.

- Din 1990 si pana in prezent Romexpo s-a dezvoltat considerabil, ajungand de la o singura manifestare expozitionala internationala pe an la peste 35, cu participarea a peste 7.500 de expozanti si cu un sfert de milion de vizitatori;

- Milioane de euro au fost investite pentru a transforma acest complex din constructii improprii si degradate in spatii expozitionale moderne si functionale. Incepand din aceasta primavara intra in functie un sistem ultra-modern computerizat (primul in randul targurilor din fostele tari fara economie de piata) de accesare si monitorizare a vizitatorilor, inclusiv in parcari, precum si o activitate pe scara larga, de prestabilire profesionista a contactelor de afaceri intre expozanti si vizitatori. Intregul management al societatii se desfasoara pe baza unui sistem informational modern.

- Se are in vedere, printr-un program substantial de investitii anuale, ca in circa 7 ani, suprafata expozitionala Romexpo sa se dubleze prin utilizarea integrala a suprafetei de teren pe care Camera de Comert si Industrie a Romaniei i-a incredintat-o spre folosire. Anul acesta, in primavara, incepe constructia unui pavilion modern de circa 14.000 mp.

- Romexpo a ajuns la o dimensiune unanim recunoscuta in industria targurilor mondiale, o dovada fiind si alegerea conducerii Romexpo in organele de conducere ale celor mai reprezentative asociatii de profil (este detinuta si se exercita presedintia Asociatiei Targurilor Central Europene, Asociatiei Targurilor Sud-Est Europene si vicepresedintia pentru Europa in UFI - Asociatia Globala a Targurilor - la nivel mondial).

- Romexpo este in masura sa negocieze parteneriate, Adunarea Generala a Actionarilor fiind cea care aproba diversele propuneri, luand in consideratie avantajul reciproc si interesele actionarilor si ale comunitatii de afaceri din Romania. In aceasta directie, exista posibilitatea prelungirii strategiei celor doua camere in domeniul targurilor si manifestarilor expozitionale, de incurajare a firmelor intr-o participare cat mai larga prin finantarea unor tarife diferentiate, reduse substantial fata de tarifele existente, pe diverse categorii de expozanti.

Actionarii majoritari ai Romexpo considera necesar sa informeze opinia publica si mediul de afaceri asupra aspectelor prezentate mai sus pentru evitarea unor prejudicii ce pot fi aduse activitatilor actuale si de viitor ale societatii Romexpo in raport cu partenerii ei din Romania si din strainatate.

img src=http://www.bloombiz.ro/poze/siglaamos.JPG width=200 border=0>

AMOS News - Agentie independenta de presa



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 692 ori