5 reguli nescrise pentru un slogan perfect

Joi, 03 Februarie 2011, ora 10:50
23785 citiri
5 reguli nescrise pentru un slogan perfect

In momentul in care decizi sa-ti deschizi o afacere, acorda o atentie sporita sloganului, fiindca el te va ajuta sa-ti vinzi produsele. De cele mai multe ori, un slogan iti poate lua ore in sir, iar inspiratia ar putea veni de unde te astepti mai putin. Expertii citatii de inc.com iti spun ce trebuie sa faci pentru a scrie un slogan perfect care sa-ti defineasca afacerea.

Stabileste un echilibru corect

Sloganul unei companii trebuie sa contina un mesaj clar, concis pentru consumatori.

O schimbare a sloganului poate afecta negativ identitatea brand-ului, provocand confuzie sau generand neincredere in randul consumatorilor.

“Din punct de vedere al comunicarii, sloganul este nucleul, esenta platformei de comunicare”, a declarat Sorin Psatta, Integrated Communication Director la BBDO Romania, intr-un interviu acordat Bloombiz.ro.

Vestea buna este ca un brand bine dezvoltat te poate ajuta sa construiesti o relatie de durata intre tine si potentialii clienti.

Cat de lung trebuie sa fie sloganul?

Ideal ar fi ca sloganul sa fie scurt, astfel va fi mai usor de retinut de catre consumatori.

Potrivit lui speciastului in publicitate, Sorin Psatta, un slogan n-ar trebui sa continua mai mult de 5-7 cuvinte, deoarece s-a demonstrat ca limita maxima a memoriei de scurta durata este de 7 unitati.

Expertul spune ca un slogan concis poate fi mai eficient intrucat cuprinde intreaga “esenta” a brandului.

“In ultima instanta, sloganul e cel care ramane in mintea consumatorului. Spui “Just do it” si se activeaza tot teritoriul brandului Nike, spui “I'm lovin it”, care e destul de popular pe la noi, si imediat te duce cu gandul la McDonald’s”, a subliniat Psatta.

Fa un apel la actiune

Unele sloganuri de succes te instiga la actiune. De exemplu celebrul slogan Nike - "Just Do It" reprezinta o atitudine activa.



"Just Do It" da o sansa oricarui non-atlet de a avea o viata plina de impliniri. Nu trebuie sa fii campion olimpic ca sa-ti depasesti fizic limitele. Un simplu om poate face asta, evident folosind incaltarile adecvate si aderand la filosofia Nike, aceea de a te depasi in fiecare zi. Nu pierde nici o clipa, prezentul conteaza, “do it” e cat se poate de prezent”, a subliniat reprezentantul BBDO .

Specialistul spune ca sloganul celor de la Nike a intrat in mintea oamenilor abia dupa 30 ani, prin consecventa si repetitie.

Psatta este de parere ca acest model functioneaza, insa poate fi foarte greu de aplicat.

Cunoaste-ti audienta

Pentru a crea un motto bun trebuie sa iti cunosti si sa-ti intelegi audienta. Trebuie sa stii la ce anume vor reactiona.

“Nu exista nici o reteta pentru crearea unui slogan de succes. Bugetul de media are un rol foarte important, cu cat este mai mare, cu atat sunt sanse mai mari ca sloganul sa ramana in mintea tuturor consumatorilor”,

Psatta este de parere ca orice fraza, oricand de plictisitoare sau lipsa de sens ar fi, se poate intipari in mintea consumatorilor in cazul in care este repetata la nesfarsit.

“De exemplu, "Excesul de sare, zahar si grasimi dauneaza grav sanatatii", e o fraza cat se poate de banala, nu neaparat lipsita de sens, dar n-are nimic creativ. Insa cu siguranta majoritatea dintre noi o stiu, dat fiind faptul ca e difuzata de un milion de ori pe an”, a adaugat Psatta.

Evita cuvintele uzate


"Inovare", "global","descoperiri","putere" sunt cuvinte atat de comune cu care consumatorii din toate tipurile s-au obisnuit. Incearca sa demonstrezi care iti sunt atu-urile fata de ceilalti jucatori de pe piata.

Pare simplu, insa ai grija sa nu cazi in propria capcana atunci cand vrei sa spui ceva despre brandul tau.

Gandeste-te la sensul pe care vrei sa-l dai sloganului si la cum va fi el interpretat de catre ceilalti.

#comunicare, #identitate brand, #lungime slogan, #reguli, #reteta slogan, #sloganul, #succesul afacerii , #Comunicatiile