Lantul de cafenele Starbucks isi apara strategia de crestere economica

Vineri, 23 Martie 2007, ora 12:06
1534 citiri

Lantul american de cafenele Starbucks, care pare sa traverseze o criza dupa publicarea unui memorandum intern redactat de directorul executiv al grupului, a incercat sa isi linisteasca clientii, aparandu-si strategia de crestere economica, relateaza AFP.

Actionarul majoritar Howard Schultz a repetat cu ocazia adunarii generale a actionarilor grupului strategia Starbucks, prin care a fixat un obiectivul de a deschide cel putin 10.000 de noi magazine pe plan global in urmatorii patru ani, iar pe termen lung a planuit deschiderea a 40.000 de noi cafenele, depasind astfel numarul de magazine detinute in lume de McDonalds.

Schultz a dat nastere unor speculatii privind posibila reducere a ritmului de crestere a grupului, contribuind la deprecierea cu 8% a actiunilor grupului in ultimele zece zile. Aceste probleme au aparut odata cu publicarea unui memorandum la jumatatea lunii februarie, in acest memo Schultz avertizand ca ritmul de crestere al grupului este mult prea rapid, putand afecta spiritul companiei.

Schultz s-a aratat ingrijorat de directia spre care se indreapta Starbucks, sacrificand traditia companiei in numele cresterii economice. Pentru a-si spori productivitatea au inceput sa fie folosite automatele de cafea, lipsind clientul de imaginea celui care prepara manual aceasta bautura, a declarat Schultz in acest memorandum. In plus, cafenelele s-au uniformizat si "nu mai au farmecul din trecut". Starbucks este tot mai des comparat cu simbolul globalizarii, grupul McDonalds, existand chiar un site ce critica activitatea acestui grup.

"Deciziile au devenit din ce in ce mai greu de luat, avand in vedere ca este vorba de o piata destinata maselor", a declarat analistul Bryant Simon, profesor de istorie la Universitatea Temple din Philadelphia, care va publica in curand o carte despre acest grup, denumita "Consuming Starbucks".

La intrunirea generala a actionarilor, Schultz s-a scuzat pentru faptul ca pentru prima data in istoria grupului nu s-a inregistrat crestere economica peste nivelul celei din anul precedent. In cei 14 ani de la listare la bursa, actiunile Starbucks s-au apreciat cu aproximativ 6000%, ceea ce reprezinta una din cele mai bune evolutii bursiere ale actiunilor unui grup.

Bloombiz
(Sursa: NewsIn)