Desi cifra de afaceri obtinuta pe piata interna a urcat pana la 46,4 milioane de euro in primul semestru, vanzarile Arctic in afara Romaniei au inregistrat o scadere de 13% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut in conditiile unei crize internationale care a afectat si piata electrocasnicelor. In viitor, compania va acorda o atentie sporita vanzarilor de electrocasnice incorporabile, o piata cu un potential de crestere foarte ridicat, urmare a dezvoltarii pietei imobiliare autohtone.1. Cum caracterizati evolutia cifrei de
afaceri obtinuta in Romania in primul semestru al lui 2008?
In primul semestru al anului, Arctic a inregistrat
o valoare a vanzarilor pe piata locala de 46,4 milioane de euro, in crestere
fata de cifra obtinuta anul trecut in aceeasi perioada. In conditiile unei evolutii
moderate a pietei locale de electrocasnice, aceste rezultate sunt unele care
continua directia de crestere pe care compania o inregistreaza de cativa ani pe
piata romaneasca.
2. Compania a inregistrat
o scadere a vanzarilor in afara. Care este cauza?
Peste jumatate
din aparatele frigorifice produse la Gaesti merg catre pietele externe, iar criza economica manifestata la nivel mondial a influentat negativ
exporturile. Valoarea vanzarilor a inregistrat o scadere cu aproximativ
13% comparativ cu primul semestru al anului 2007. In prezent analizam solutii
pentru mentinerea vanzarilor la export.
3. Ce cifra de afaceri si unitati vandute estimati
pentru acest an?
Apreciem ca piata locala de electrocasnice va
inregistra, pana la finalul anului, o crestere moderata, de 3% - 5 %, similara
cu evolutia din primul semestru. In ceea ce priveste evolutia vanzarilor
companiei Arctic, aceasta va inregistra un comportament similar cu cel al
pietei.
3. Ce
obiective isi propune compania in urmatorii ani? Ce strategii de marketing aveti in vedere?
Compania
Arctic comercializeaza doua branduri, Arctic si Beko, fiecare dintre acestea
raspunzand nevoilor specifice ale unui anumit tip de consumator.
Beko ofera solutii
inteligente la nevoi cotidiene ale unui consumator modern, cu un stil de viata sofisticat, ce tine pasul cu cele mai noi tendinte.
Inca de la intrarea
pe piata de electrocasnice Beko a cunoscut o crestere puternica, valoarea
vanzarilor in 2007 fiind cu 70% mai mare fata de cea din 2005. Pentru anul
in curs, rata de crestere a acestui brand din punctul de vedere al volumului vanzarilor
de pe piata din Romania a fost de peste 47%.
4. Cum se
pozitioneaza astazi brandul Arctic intre celelalte branduri din piata de
electrocasnice?
Desi
concureaza cu branduri renumite pe piata internationala de electrocasnice,
Arctic detine avantaje competitive care ii asigura diferentierea neta fata de
competitori. Este un brand romanesc, care cunoaste dorintele si nevoile romanilor
si comunica cu acestia pe limba lor.
La toate
acestea se adauga faptul ca Arctic ofera cel mai bun raport calitate/ pret, o
retea nationala de service si garantie extinsa, cea mai mare de pe piata de
electrocasnice.
In ceea ce priveste tendintele, dezvoltarea pietei imobiliare a contribuit
la cresterea volumului vanzarilor de electrocasnice incorporabile.
Aceasta piata este inca la inceput pe piata locala, insa potentialul de crestere este destul de ridicat. Consumatorul roman
acorda din ce in ce mai multa atentie modului in care isi amenajeaza casa,
valorificarea optima a spatiului devenind o tendinta din ce in ce mai
pregnanta.