Interviu Monica Iavorschi, Director Marketing si Vanzari Arctic

Miercuri, 27 August 2008, ora 17:27
5140 citiri
Interviu Monica Iavorschi, Director Marketing si Vanzari Arctic

Desi cifra de afaceri obtinuta pe piata interna a urcat pana la 46,4 milioane de euro in primul semestru, vanzarile Arctic in afara Romaniei au inregistrat o scadere de 13% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut in conditiile unei crize internationale care a afectat si piata electrocasnicelor. In viitor, compania va acorda o atentie sporita vanzarilor de electrocasnice incorporabile, o piata cu un potential de crestere foarte ridicat, urmare a dezvoltarii pietei imobiliare autohtone.1. Cum caracterizati evolutia cifrei de

afaceri obtinuta in Romania in primul semestru al lui 2008?

In primul semestru al anului, Arctic a inregistrat

o valoare a vanzarilor pe piata locala de 46,4 milioane de euro, in crestere

fata de cifra obtinuta anul trecut in aceeasi perioada. In conditiile unei evolutii

moderate a pietei locale de electrocasnice, aceste rezultate sunt unele care

continua directia de crestere pe care compania o inregistreaza de cativa ani pe

piata romaneasca.

2. Compania a inregistrat

o scadere a vanzarilor in afara. Care este cauza?

Peste jumatate

din aparatele frigorifice produse la Gaesti merg catre pietele externe, iar criza economica manifestata la nivel mondial a influentat negativ

exporturile. Valoarea vanzarilor a inregistrat o scadere cu aproximativ

13% comparativ cu primul semestru al anului 2007. In prezent analizam solutii

pentru mentinerea vanzarilor la export.

3. Ce cifra de afaceri si unitati vandute estimati

pentru acest an?

Apreciem ca piata locala de electrocasnice va

inregistra, pana la finalul anului, o crestere moderata, de 3% - 5 %, similara

cu evolutia din primul semestru. In ceea ce priveste evolutia vanzarilor

companiei Arctic, aceasta va inregistra un comportament similar cu cel al

pietei.

3. Ce

obiective isi propune compania in urmatorii ani? Ce strategii de marketing aveti in vedere?

Compania

Arctic comercializeaza doua branduri, Arctic si Beko, fiecare dintre acestea

raspunzand nevoilor specifice ale unui anumit tip de consumator.

Beko ofera solutii

inteligente la nevoi cotidiene ale unui consumator modern, cu un stil de viata sofisticat, ce tine pasul cu cele mai noi tendinte.

Inca de la intrarea

pe piata de electrocasnice Beko a cunoscut o crestere puternica, valoarea

vanzarilor in 2007 fiind cu 70% mai mare fata de cea din 2005. Pentru anul

in curs, rata de crestere a acestui brand din punctul de vedere al volumului vanzarilor

de pe piata din Romania a fost de peste 47%.

4. Cum se

pozitioneaza astazi brandul Arctic intre celelalte branduri din piata de

electrocasnice?

Desi

concureaza cu branduri renumite pe piata internationala de electrocasnice,

Arctic detine avantaje competitive care ii asigura diferentierea neta fata de

competitori. Este un brand romanesc, care cunoaste dorintele si nevoile romanilor

si comunica cu acestia pe limba lor.

La toate

acestea se adauga faptul ca Arctic ofera cel mai bun raport calitate/ pret, o

retea nationala de service si garantie extinsa, cea mai mare de pe piata de

electrocasnice.

In ceea ce priveste tendintele, dezvoltarea pietei imobiliare a contribuit

la cresterea volumului vanzarilor de electrocasnice incorporabile.

Aceasta piata este inca la inceput pe piata locala, insa potentialul de crestere este destul de ridicat. Consumatorul roman

acorda din ce in ce mai multa atentie modului in care isi amenajeaza casa,

valorificarea optima a spatiului devenind o tendinta din ce in ce mai

pregnanta.