Pesimismul continua sa predomine in randul consumatorilor romani

Marti, 01 Mai 2012, ora 19:05
1379 citiri
Pesimismul continua sa predomine in randul consumatorilor romani

Increderea romanilor in economie s-a imbunatatit usor in primul trimestru din 2012, comparativ cu ultimele trei luni ale anului trecut, insa tara ramane in categoria in care predomina pesimismul in randul consumatorilor, intr-un clasament realizat de compania de consultanta Nielsen pentru 56 de tari.

In primul trimestru al anului, increderea romanilor in economie a urcat cu un punct, la 61 de puncte, iar tara s-a mentinut pe pozitia 47.

Pe ultimele zece locuri in studiu se se afla Polonia/Irlanda, Romania, Japonia, Spania, Franta, Coreea de Sud, Croatia/Italia, Portugalia, Grecia si Ungaria.

India s-a mentinut pe prima pozitie, cu de 123 puncte, sub recordul de 137 de puncte stabilit tot de statul asiatic in 2006, la un an de la lansarea sondajului trimestrial al Nielsen. India este urmata de Arabia Saudita, Filipine/Indonezia, Brazilia/China, Thailanda/ Malaezia, Emiratele Arabe Unite, Hong Kong, Peru, Columbia/Norvegia si Egipt.

Increderea consumatorilor la nivel global a crescut usor

La nivel global, increderea consumatorilor a urcat usor fata de trimestrul al patrulea al anului trecut, indicatorul avansand cu cinci puncte, la 94 de puncte, sustinut de o revenire puternica in SUA.

Aproape 55% din persoanele consultate au descris ca buna sau excelenta starea finantelor personale pentru urmatoarele 12 luni, in urcare de la 52% in trimestrul anterior, in timp ce 33% au indicat ca este o perioada potrivita pentru a cumpara bunuri pe care le doresc.

Cresterea increderii in SUA, de noua puncte, la 92 de puncte, cel mai ridicat nivel din trimestrul al treilea din 2007 a depasit cresterile din majoritatea celor 56 de tari analizate.

Asia Pacific si America Latina - regiunile cu cea mai ridicata incredere a consumatorilor

Asia Pacific a fost in primul trimestru regiunea cu cea mai ridicata incredere din lume, urmata de America Latina.

Ungaria a ramas din nou pe ultima pozitie in privinta increderii consumatorilor, chair daca situatia s-a imbunatatit usor fata de trimestrul anterior. Tara a fost afectata de incertitudinile privind asigurarea unui pachet preventiv de ajutor financiar de la UE si FMI.

Studiul a fost realizat in periaoda 10 - 27 februarie, prin intervievarea a 28.000 de persoane in 56 de tari.

#sondaj consumatori Romania, #pesimism consumatori romani, #Nielsen sondaj consumatori , #Criza economica