Muntenia si Moldova reprezinta 50% din vanzarile Cesarom

Luni, 25 Octombrie 2010, ora 12:22
1110 citiri
Muntenia si Moldova reprezinta 50% din vanzarile Cesarom

Muntenia (inclusiv Bucuresti) si Moldova sunt in acest moment principalele regiuni din Romania in care amenajarea locuintelor cu placi ceramice Cesarom se afla in continua crestere, urmand ca acest trend sa se mentina si in perioada urmatoare, potrivit unui comunicat al Cesarom.

In acest moment, Muntenia si Moldova reprezinta 50% din vanzarile Cesarom, atat in ceea ce priveste volumul cat si valoarea, ponderea acestora urmand sa creasca cu aproximativ 5% in urmatorii trei ani.

"In ultimii doi ani vanzarile Cesarom in regiunea Moldova s-au majorat cu aproximativ 5%, ajungand in acest moment la 21% din totalul afacerilor companiei. In ceea ce priveste Muntenia, cresterea din 2008 pana in prezent a fost de 3%, ponderea fiind de 29% in acest an", a subliniat Eduard Macarescu, Directorul Comercial al Cesarom.

In ceea ce priveste evolutia ponderilor in urmatorii trei ani, oficialul companiei preconizeaza ca vanzarile in regiunea Moldova vor creste cu 3%, in timp ce in Muntenia, majorarea va fi de 2%.

In acest moment, Ardealul reprezinta 27% din vanzarile Cesarom, in timp ce Oltenia, Banatul si Dobrogea au impreuna o pondere de 23%.

"In Oltenia avem o retea puternica de distributie si o cota mare de piata, insa zona fiind mai mica, din punct de vedere cantitativ si valoric vanzarile sunt sub cele din regiunile Muntenia, Ardeal si Moldova", a mai afirmat Eduard Macarescu.

Acesta a adaugat, de asemenea, ca vanzarile companiei din Ardeal, Oltenia, Banat si Dobrogea nu au suferit modificari in ultimii ani, iar acest lucru nu se va observa nici in viitor.

In privinta particularitatilor de achizitie in anumite zone ale tarii, oficialul companiei a declarat ca s-a putut observa, in ultima perioada, o atractie a cumparatorilor din Moldova pentru placile ceramice in culori precum albastru, rosu si portocaliu.

In acelasi timp, in Oltenia culoarea preferata la achizitie este bordo, iar in Ardeal culorile alese in majoritatea cazurilor sunt maro si bej.

De asemenea, daca in majoritatea regiunilor din Romania ponderea colectiilor clasice si a celor moderne este aproximativ egala in momentul achizitiei, in Ardeal s-a observat o inclinare spre gamele clasice, care reprezinta 70% din vanzari.

Pentru anul in curs, Cesarom estimeaza ca va raporta un avans de 10 procente al businessului, la 38,5 milioane de euro, pe fondul castigarii de cota de piata de la importatorii care nu vor reusi sa supravietuiasca in actualele conditii de piata dar si datorita declinului inregistrat de producatorii de placi ceramice din Spania.

Eduard Macarescu a mai declarat ca obiectivele companiei pentru anul in curs vor fi atinse si datorita majorarii ponderii exporturilor in totalul cifrei de afaceri, comparativ cu 2009, iar cresterea cotei de piata la 38% in 2010, fata de 36% in 2009, confirma panta ascendenta pe care se afla business-ul Cesarom.

#cesarom placi ceramice vanzari afaceri , #Exporturi