Vanzarile in industria alimentara, in stagnare sau chiar in scadere de Paste

Joi, 09 Aprilie 2009, ora 17:39
1627 citiri
Vanzarile in industria alimentara, in stagnare sau chiar in scadere de Paste

Vanzarile din perioada Pastelui vor fi mai mari decat intr-o luna obisnuita, insa ritmul de crestere va fi similar celui de anul trecut sau mai redus, ca urmare a scaderii consumului, in contextul crizei, estimeaza patronatele din industria alimentara, care sustin ca preturile nu vor creste.

Consumatorii vor fi mai atenti la cheltuielile pe care le fac de Paste si vor prefera mai ales produsele din categoria de pret mai scazut, astfel ca patronatele din domenii precum panificatie sau carne estimeaza o stagnare a vanzarilor fata de perioada similara a anului trecut sau chiar o scadere,precizeaza Mediafax.

"Nu cred ca o creasca vanzarile (fata de anul trecut - n.r.), avand in vedere contextul economic actual. Lumea are mai putini bani si se va indrepta mai mult catre produse mai ieftine, mai simple, cu mai putine ingrediente. Consumatorii vor alege, de exemplu, cozonacul simplu cu nuca, si nu cel cu nuca si cacao, principalul criteriu de alegere fiind pretul. Daca e sa ne ghidam dupa aceste efecte, cred ca se va inregistra o diminuare a vanzarilor, dar totusi sunt optimist si sper ca macar sa atingem nivelul de anul trecut", a declarat Aurel Popescu, presedintele patronatului Rompan.

In aprilie, vanzarile la produsele de panificatie vor fi de zece ori mai mari decat intr-o luna normala, asa cum se intampla de obicei in perioada Pastelui, iar preturile nu vor creste, potrivit reprezentantului Rompan.

"Producatorii se vor adapta pietei, iar daca piata va cere productie similara cu cea din aceeasi perioada a anului trecut, firmele sunt aprovizionate cu materie prima, lucreaza pe stoc si nu vor exista probleme de acomodare la nevoile si cerintele consumatorilor", a spus Popescu.

Vanzarile de carne vor fi mai slabe decat in aceeasi perioada a anului trecut, luand in considerare trendul inregistrat de la inceputul anului, reducerea consumului si a veniturilor populatiei, a afirmat Mihai Visan, directorul executiv al Asociatiei Romane a Carnii (ARC).

El a adaugat ca producatorii nu vor majora preturile la carne in perioada Pastelui.

"Carnea nu se va scumpi pentru ca, in primul rand, pe piata europeana pretul porcilor, de exemplu, chiar a scazut cu 10% de la inceputul anului. Avand in vedere ca la noi 70% din ceea ce se proceseaza este carne importata, deci depindem de livrari externe, nu vor exista majorari de preturi de Paste", a spus Visan.

In acest an, un kilogram de carne de miel va putea fi cumparat cu 17-18 lei din piata si cu 20-21,5 lei din marile lanturi de magazine, preturi similare cu cele din aceeasi perioada a anului 2008, potrivit presedintelui Patronatului Crescatorilor si Exportatorilor Romani de Ovine (PACERO), Mihai Dumitriu.

In ceea ce priveste vanzarile la carnea de miel, Dumitriu afirma ca vor scadea fata de anul trecut, pentru ca "lumea nu mai are bani".

Potrivit datelor PACERO, anul trecut de Paste au fost sacrificati 3,5 milioane de miei. "Nu pot sa dau un numar al sacrificarilor pentru acest an. Totul depinde de cerere si aceasta nu prea are un ritm crescator. Mieii vor proveni din productia autohtona. Avem resurse si nu ne temem de concurenta sau importuri. In prezent, avem 34 de abatoare unde pot fi taiati mieii", a explicat Dumitriu.

Crescatorii de pasari estimeaza ca vanzarile de oua le vor depasi cu pana la 50% pe cele dintr-o luna normala.

"Mizam pe o crestere a vanzarilor la oua de 40-50%, raportata la celelalte luni. Preturile vor ramane neschimbate. Pretul unui ou la poarta fermei ajunge acum la 0,27 lei.

Productia de oua va fi in proportie de peste 90% autohtona, dar vor exista si importuri din Polonia sau Olanda, cum au fost si in anii anteriori.

Pana acum nu au fost semne ca domeniul in care activam ar fi afectat de criza economica si sper ca situatia actuala se va mentine si pe viitor", a declarat presedintele Uniunii Nationale a Crescatorilor de Pasari din Romania (UNCPR), Ilie Van.

Potrivit datelor UNCPR, in aprilie vor fi livrate 150-160 milioane oua comparativ cu 110-115 milioane oua, cat se vand intr-o luna normala.

Producatorii de vin vor avea de castigat de Paste de pe urma sortimentelor rosii, preferate de cumparatori, iar pretul va fi printre principalele criterii de alegere a produsului.

"Criza ar putea influenta alegerile consumatorilor de a se indrepta spre vinurile ieftine, iar perioada Pastelui ar putea fi speculata pozitiv de producatorii de volum care ofera un pret bun", a spus directorul executiv al Patronatului National al Viei si Vinului (PNVV), Ovidiu Gheorghe, care a adaugat ca vinul nu se va scumpi in perioada Pastelui.

In contextul in care populatia are mai putini bani la dispozitie pentru cumparaturile de Paste si va cheltui cu mai mare atentie, producatorii si retailerii vor apela la oferte promotionale pentru a stimula consumul si isi vor adapta oferta la cererea pentru produse din categoria de pret mai redus.

Tendinta de a achizitiona produse mai ieftine este confirmata si de retaileri.

"Din estimarile pe care le avem, consumul se va reorienta spre produse mai ieftine si un cos mai ponderat de cumparaturi, sau strict produse de baza pentru masa de Paste.

#industria alimentara, #cheltuieli, #vanzari, #produse, #consum, #preturi , #Industria alimentara