Constructia de autostrazi revine in actualitate

Luni, 05 Decembrie 2005, ora 03:17
1187 citiri

Ziarul Adevarul organizeaza maine, impreuna cu CIROM - Patronatul din industria cimentului si altor produse minerale pentru constructii - si cu sprijinul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT) dezbaterea unei teme importante din domeniul infrastructurii nationale.Seminarul cu tema "Adevarul despre constructia de autostrazi in Romania. Drumuri durabile din beton - drumuri europene" va schita maine cateva solutii de rezolvare a problemelor infrastructurii romanesti.

Asfalt sau beton?

Romania are de construit sute de kilometri de autostrada pentru a depasi barierele rutiere cu tarile din Uniunea Europeana. Drumurile nationale ale Romaniei, mai ales autostrazile, sufera astazi din cauza materialelor din care sunt construite - mixtura asfaltica, dar si din lipsa fondurilor necesare intretinerii. In plus, numarul redus de kilometri de autostrada - aproximativ 250 - ridica serioase probleme de comunicare cu restul Europei. Potrivit expertilor din cadrul CIROM, una dintre so-lu-tiile economice durabile pentru imbracamintea rutiera a autostrazilor consta in betonul de ciment.

Specialistii in drumuri se aduna maine la Bucuresti

Masurile adoptate de ad-ministratia centrala pentru constructia de auto-strazi durabile, cu costuri optime, dar si ce pot intreprinde furnizorii de materiale pentru aceste lucrari sunt doar cateva din subiectele aflate in dezbatere. Discutiile vor aborda si natura relatiilor dintre finantatori, factorii de decizie si executanti. Evenimentul va avea loc maine, incepand cu ora 9, la hotelul Athenee Palace Hilton din Bucuresti - sala Le Diplomat. Vor lua parte reprezentanti ai patronatului CIROM, inalti oficiali guvernamentali, ai MTCT, specialisti in constructia de autostrazi din tara si din mai multe tari europene, presa.

Harta coridoarelor pan-europene, batuta in cuie

Teritoriul Romaniei este strabatut de trei coridoare pan-europene: IV - Berlin, Praga, Budapesta, Constanta, Salonic, Istanbul; VII - Dunarea si IX - Helsinki, Moscova, Kiev, Chisinau, Bucuresti, Alexandropolis. Coridoarele pan-europene de transport au fost stabilite la Conferinta Pan-Europeana a Transporturilor de la Creta din 1994, fiind ulterior reconfirmate la Conferinta de la Helsinki din 1998.

Dan STRAUT , Simona SIMIONESCU

Adevarul