Ce ar trebui sa stii inainte de a investi intr-o afacere

Luni, 09 Martie 2009, ora 09:49
1895 citiri
Ce ar trebui sa stii inainte de a investi intr-o afacere

In doi ani se pot intampla multe. Sa luam ca exemplu iPhone de la gadgetul nou lansat cautat de intreaga lume a ajuns un obiect detestabil din cauza vitezei limitate de navigare pe internet si nu numai.

Economia a suferit in aceeasi perioada transformari radicale din cauza crizei, care a ajuns asemeni unui virus inghititor de lichiditati si planuri salvatoare, informeaza Entrepreneur.

Inca din 2006 o mare parte din afaceri au intrat in impas. Nicio idee nu parea destul de buna incat sa aduca profit si nimic nu mai functiona conform planurilor ce odata au fost aplicate in acelasi mod.

Daca la acea vreme lucrurile erau complicate, in prezent, apropierea de o idee de afacere ar trebui sa fie una precauta.

Daca ar trebui sa ne luam dupa statisticile americanilor, mai exact dupa cele ale Federatiei Retailului si Industriei, vanzarile sectorului de retail au scazut cu 2.2% din decembrie 2007 pana in decembrie 2008.

In aceste conditii de criza cand majoritatea consumatorilor strang cureaua si pun sub saltea fiecare banut, afaceristii ar trebui sa se orienteze spre cercetare in domeniul marketingului si publicitatii.

In cazul in care cineva ar vrea sa inceapa o afacere in aceasta perioada de criza, ar trebui sa se documenteze si sa se orienteze spre ceva care "sa mearga acum".

Vechile idei de afaceri ar putea sa nu mai fie valabile si maine, in contextul in care "ADN-ul" crizei sufera mutatii de la o zi la alta.

Restaurantele si pub-urile

Candva, o idee prospera. Astazi, la limita existentei. Cand mai toate restaurantele din SUA invita clientii sa guste gratis si fara obligatii din meniuri si ofera discounturi, treaba nu miroase a bine. Cand aceste lucruri se intampla e clar ca in industria alimentara ceva s-a imputit.

Intr-o analiza publicata de Entrepreneur sub denumirea "Trenduri de explorat in 2006", numarul localurilor si restaurantelor francizate din Los Angeles si New York crescusera de la 173 la 1.149 din 2004 pana in 2006. In 2008 numarul acestora a scazut la 933.

Potrivit aceleiasi analize veniturile restaurantelor au inceput sa scada din martie 2008. Bert Vermeulen, consultant industrial, a declarat ca si in urmatoarele sase luni vom mai vedea localuri care isi vor inchide usile din cauza crizei.

In Romania inca nu au fost intalnite restaurante care sa dea faliment insa majoritatea barmanilor isi simt buzunarele mai goale din cauza clientilor putini si bauturilor mai ieftine comandate de cei care totusi intra la un pahar de vorba intr-un restaurant sau cafenea.

Magazinele pentru bebelusi

Pentru multi ar fi o idee buna de afacere deoarece in Romania nu sunt multe astfel de magazine.

Forbes a scris un raport pentru 2006 al situatiei retailului din SUA in care spunea ca aceasta idee este foarte apreciata de cei care vor sa inceapa o afacere si este si profitabila totodata.

Intr-adevar vanzarile de mobilier si accesorii pentru camera unui nou nascut au crescut in 2005 cu 10.6% si in 2006 cu 12.7%, pana la 9.5 miliarde de dolari. Din 2007 au inceput scaderile. Pentru inceput acestea au fost de 3.3%, potrivit Rockville, firma care efectueaza studii de piata.

Micile magazine pentru animale

Asemeni celor pentru bebelusi, au castigat popularitate si mai toata lumea s-ar putea gandi ca nimeni nu isi va lasa iubitul animal de companie sa moara de foame sau sa nu doarma in cusculita special amenajata.

Revista Business Trends scria ca aceasta idee este una din primele zece oportunitati ale anului 2006. Din 2004, timp de doi ani, industria animalelor de companie a crescut cu aproximativ 2 miliarde de dolari in fiecare an. In 2007 a crescut cu 2.7 miliarde ajungand la un total de 41.2 miliarde de dolari.

Din total, 64% au reprezentat cheltuielile stapanilor pentru mancare si asistenta medicala.

Chiar daca si in 2008 industria a inregistrat venituri mai mari cu aproximativ 2 miliarde de dolari. Pentru 2009 se asteapta ca aceste cresteri sa se diminueze din cauza crizei.

 

#afaceri, # industrie, # preturi, # scadere, # localuri, # criza , #Industria