Cea mai mare companie de infrastructura din lume vrea sa reconstruiasca Europa

Marti, 26 Martie 2019, ora 15:44
10168 citiri
Cea mai mare companie de infrastructura din lume vrea sa reconstruiasca Europa
Foto: CC0 Creative Commons

Grupul italian Atlantia SpA, cea mai mare companie de infrastructura din lume, considera Europa drept cea mai atractiva piata pentru crestere si ar putea chiar sa beneficieze de pe urma Brexitului, in conditiile in care traficul prin tunelul de sub Canalul Manecii ar putea sa creasca, informeaza Bloomberg.

Europa din afara Italiei "este cea mai promitatoare zona in termeni de randament de capital. Este cel mai bun loc pentru a-ti concentra investitiile avand in vedere costul redus al finantarii, existenta unor infrastructuri vechi si limitele de capacitate care reprezinta o oportunitate", a declarat directorul general de la Atlantia SpA, Giovanni Castellucci.

Grupul italian Atlantia SpA este in mijlocul unui proces de diversificare a operatiunilor dincolo de Italia, chiar daca nu cauta noi piete.

"In primul rand, vrem sa devenim mai puternici in tarile unde suntem prezenti deja", a spus Castellucci, precizand ca drumurile urbane cu taxa si aeroporturile sunt principalele zone de interes.

Directorul Atlantia a mai spus ca grupul italian nu este ingrijorat de posibilitatea ca Brexitul sa ii afecteze afacerile in regiune.

Desi Marea Britanie se indreapta spre o zona incerta, votul in favoarea iesirii din Uniunea Europeana ar putea fi o oportunitate pentru Atlantia, care este cel mai mare actionar la compania Getlink SE, care detine la randul sau societatea Eurotunnel, operatorul tunelului de sub Canalul Manecii, a apreciat Castellucci.

Potrivit acestuia traficul prin tunel ar putea sa creasca dupa Brexit, ca urmare a tranzitiei spre un viitor in care vor exista mari centre financiare in mai multe orase din Europa, ceea ce va insemna mai multe calatorii intre Londra si orase de pe continent precum Amsterdam, Bruxelles si Paris.

Chiar daca in luna martie a anului trecut a finalizat o tranzactie in valoare de 23 de miliarde dolari pentru a prelua rivalul spaniol Abertis Infraestructuras SA, 2018 a fost un dificil pentru Atlantia, dupa ce 43 de persoane au decedat dupa prabusirea unui viaduct la Genoa, viaduct gestionat de Autostrade, divizie a Atlantia.

Luna viitoare, Giovanni Castellucci, 59 de ani, ar urma sa inceapa un alt mandat de trei ani in fruntea Atlantia, companie controlata de familia Benetton.

#infrastructura Europa, #Atlantia infrastructura , #Infrastructura