Compania Itochu este interesata de realizarea liniei de metrou pana la Otopeni

Vineri, 23 Februarie 2007, ora 11:54
866 citiri

Trimisul special al Rompres, Claudia Stanescu, transmite: Primul-ministru Calin Popescu-Tariceanu a avut vineri o intalnire cu conducerea companiei nipone Itochu, interesata in proiectarea si realizarea proiectului liniei de metrou de la Piata Victoriei la Aeroportul Henri Coanda.

"Solutia tehnica propusa pentru linia de metrou se numeste Maglev, care este un sistem magnetic cu levitatie, fara contact direct pe sine si, as spune, din punct de vedere tehnologic, cea mai avansata solutie posibila in momentul de fata pentru trenuri
silentioase. Va fi, cred, in Europa, una dintre putinele realizari de acest gen. Sigur ca suntem interesati sa lucram cu companii japoneze care au experienta extraordinara in domeniul infrastructurii de transport a caii ferate. Deci, as spune ca, in acest fel, proiectul incepe sa prinda conturul complet", a declarat premierul Tariceanu dupa intalnirea cu conducerea companiei japoneze.

Seful executivului a aratat ca proiectul liniei de metrou nu se va realiza insa prin incredintare directa.
"Nu se pune problema incredintarii directe a proiectului. Vor participa alaturi de alte firme intr-o competitie. Sa stiti ca marile firme japoneze sunt prezente in UE si cunosc regulile, de aceea nu cred ca reprezinta noutati pentru ei si nu sunt constrangeri pe care, sa zicem, ca nu le pot accepta", a declarat prim-ministrul Tariceanu, care a precizat ca Itochu are o cifra de afaceri egala cu PIB-ul Romaniei.
Finantarea proiectului, in valoare de 700 milioane dolari, fara TVA, ar putea fi asigurata de Japan Bank for International Cooperation (JBIC).

Premierul Calin Popescu-Tariceanu a avut miercuri o intalnire cu guvernatorul JBIC, Kyosuke Shinozawa, care a aratat ca banca pe care o conduce este interesata de acest proiect, avand in vedere impactul favorabil asupra mediului inconjurator, care este o preocupare a JBIC.
Seful executivului a aratat insa ca autoritatile romane nu erau intru-totul pregatite pentru acest proiect de finantare, de care va raspunde in cele din urma Primaria Capitalei. Premierul Tariceanu si-a exprimat speranta ca imprumutul sa fie acordat cel mai tarziu pentru anul fiscal urmator.

Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat proiectul liniei de metrou pana la Aeroportul Henri Coanda, magistrala care va avea aproximativ 15 kilometri si 19 statii. Traseul va fi numai subteran, distanta urmand sa fie parcursa in cel mult 25 de minute.
Constructia liniei va porni de la actuala statie 1 Mai, urmand sa traverseze cartierul Pajura, zona Piata Presei, Aeroportul Baneasa, noul cartier Baneasa si localitatea Otopeni. Capatul de linie va fi Aeroportul Henri Coanda.

Bloombiz
(Sursa: Rompres)