Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Companiile pharma, acuzate de tehnici lipsite de etica in promovarea medicamentelor

Companiile pharma, acuzate de tehnici lipsite de etica in promovarea medicamentelor
Oficialii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) au acuzat, joi, companiile producatoare de medicamente ca practica tehnici lipsite de etica pentru a-si promova produsele, mergand pana la ascunderea efectelor secundare ale doctoriilor si publicitate inselatoare.

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a lansat, joi, cu ocazia Zilei Mondiale a Consumatorilor, campania de informare "Promovarea lipsita de etica a produselor medicamentoase".

ANPC a atras atentia ca in majoritatea cazurilor promovarea medicamentelor se face prin vizite ale agentilor de vanzari la medici, sponsorizarea pacientilor sau a studentilor.

"Multi oameni cumpara medicamente din cauza reclamei de la televizor, fara sa stie ce cumpara. Consumatorii trebuie sa fie informati corect, pentru a cumpara in cunostinta de cauza", a declarat, joi, vicepresedintele ANPC, Gheorghe Ciubotaru.

El a acuzat si lobby-ul politic care se face pentru promovarea anumitor medicamente, sponsorizarea pacientilor sau stimularea financiara a medicilor.

"Studentii de la medicina si farmacie sunt sponsorizati de companii farmaceutice, pentru a lasa impresia de legitimitate si independenta. in realitate, oamenii sunt neinformati in privinta medicamentelor pe care le cumpara", a spus vicepresedintele ANPC.

Reprezentantii ANPC au tinut sa mentioneze chiar numele unor companii farmaceutice ale caror produse au fost intens promovate desi sunt considerate cu risc. Este vorba despre Merck si medicamentul antiinflamator Vioxx, Pfizer cu medicamentul antidepresiv Zoloft, Glaxo Smith Kline tot cu un antidepresiv, respectiv Seroxat, precum si medicamentul pentru scaderea colesterolului Crestor produs de Astra Zeneca si medicamentul impotriva cancerului la san Herceptin produs de Roche.

Ziua Drepturilor Consumatorilor 2007 este dedicata campaniei impotriva promovarii lipsite de etica a medicamentelor. ANPC sustine ca majoritatea consumatorilor nu sunt constienti de modul in care alegerile in consumul de medicamente sunt conturate de "interese corporatiste, in scopul de a realiza profituri gigantice.

Campania "Promovarea lipsita de etica a produselor medicamentoase" este una globala, care are ca scop responsabilizarea guvernelor si a corporatiilor din industria produselor farmaceutice, vinovate de utilizarea unor practici de promovare, marketing si publicitate lipsita de etica, care pun profitul inainte de sanatatea consumatorilor.

Bloombiz
(Sursa: NewsIn)



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1964 ori