Topul celor mai mari constructori de drumuri din Romania si filosofia lor de business

Vineri, 12 Iulie 2013, ora 09:54
6232 citiri
Topul celor mai mari constructori de drumuri din Romania si filosofia lor de business

Pe mana lor au fost cedate cele mai importante lucrari de infrastructura din tara noastra. Sunt oameni de afaceri care se joaca cu sume in euro de noua cifre, bani publici in proportie covarsitoare. Business24 iti prezinta topul constructorilor care ne asfalteaza drumurile de toate zilele, dar si "filosofia" lor de business.

1. "Sa ai idei este o mare calitate. Dar Straco mai adauga ceva. Priveste catre viitor". Este motto-ul cu care Straco Grup, cel mai mare constructor din tara noastra dupa cfra de afaceri, isi intampina vizitatorii online. Intr-adevar, cifrele arata ca reteta a functionat multi ani, doar ca recent, dupa schimbarea puterii de guvernamant, afacerile par sa se fi impotmolit.

Straco Grup, companie pe actiuni controlata de fratii Alexandru (37,5%) si Traian Horpos (27,5%), a incheiat anul 2012 cu o cifra de afaceri de 198 de milioane de euro, un profit net de 295 de mii de euro si 815 angajati, potrivit informatiilor furnizate de sistemul online de verificare firme, Risco. Evolutia este formidabila, avand in vedere ca acum cinci ani, in 2008, cifra de afaceri a fost de doar 30 de milioane de euro. In ciuda succesului inregistrat mai ales in perioada guvernarii PDL, compania se confrunta, in momentul de fata, cu dificultati financiare importante.

Mai multi parteneri de afaceri din Alba sunt in pragul falimentului din cauza platilor neonorate de Straco Grup, in cadrul proiectului autostrazii Orastie-Sibiu. Contractele au fost mutate de la compania mama la o alta firma detinuta, Straco Supermix, care a intrat in insolventa in acest an.

Termenul initial de finalizare al autostrazii Orastie - Sibiu era aprilie 2013, lucrarile nu sunt finalizate nici macar pe jumatate. CNADNR a avansat un nou termen de finalizare pentru luna septembrie pentru tronsonul Sebes-Cut, care are o lungime de 19 km si costa aproape 90 de milioane de euro.

2. "Calitatea lucrarilor executate este cea mai importanta carte de vizita a societatii". Asa spun cei de la Tehnologica Radion, companie detinuta de omul de afaceri Theodor Berna, care se lauda cu 15 ani de experienta si peste 1000 de lucrari de reabilitare si modernizare a drumurilor publice, in portofoliu.

De altfel, in anii de varf ai crizei, Tehnologica Radion s-a clasat pe primul loc intr-un clasament IPP, al companiilor care au obtinut cele "grase" contracte de la stat. In anii 2009 si 2010, compania a obtinut 65 de contracte, in valoare de 386 de milioane de euro.

Astfel, firma de constructii a realizat o cifra de afaceri de 134 de milioane de euro si un profit net de 9,3 milioane de euro in 2010. Anul trecut insa, la o cifra de afaceri de 125 de milioane de euro, profitul a scazut de noua ori, la un milion de euro.

3. In lipsa unui site de prezentare, motto-ul Tehnostrade, companie cu o cifra de afaceri de 125 de milioane de euro in 2012, ar putea fi "tace dar face". Cu un profit de 17 de milioane de euro si peste 1300 de angajati, compania lui Dorinel Umbrarescu prospera in orice vremuri. A castigat in acest an mai multe contracte, cel mai important fiind la autostrada Lugoj-Deva. Anul trecut, in schimb, omul de afaceri se putea lauda cu cele mai multe contracte de deszapezire. Lui Umbrarescu ii merge atat de bine, incat se apuca si de banking. In primavara, omul de afaceri a cumparat de la Piraeus Bank, pentru 10,3 milioane de euro, subsidiara ATE Bank.

Si cum dar din dar se face, Umbrarescu este si un filantrop. Spre exemplu, cu o sponsorizare de 113 de mii de euro, Victor Ponta a putut sa cumpere masina cu care a concurat la raliul din 2009, afecere scoasa in vileag de Garda Financiara Bacau, potrivit unei investigatii de presa.

#top constructori Romania, #top regii asfaltului, #autostrazi romania , #Infrastructura