Piata francizelor, din nou in crestere in 2012

Joi, 17 Mai 2012, ora 16:44
2003 citiri
Piata francizelor, din nou in crestere in 2012

Piata francizelor in Romania inregistreaza o tendinta de crestere in 2012, dupa stagnarea din anul 2011, cand volumul total a fost estimat la 10 milioane de euro, a declarat, joi, Constantin Anton, presedintele Asociatiei Romane de Franciza, la deschiderea Expozitiei Internationale de Franciza si Branding.

"In acest moment exista branduri mari, din SUA, Canada, Italia si Franta, interesate sa intre pe piata romaneasca. Cele mai cautate francize raman cele din domeniul fast-food-ului, serviciilor, in special jocuri de noroc, pariuri sportive si saloane cometice, dar si retailul. Romanii manifesta o oarecare prudenta in ceea ce priveste alegerea francizei potrivite si, in plus, daca pana acum francizele straine, de regula, erau mai putin interesate de Romania, acum, in dorinta lor de externalizare, cauta piete emergente", a precizat Constantin Anton.

Bam boo, brand pentru cadouri si decoratiuni, si Smile Box, salon de albire dentara cosmetica sunt deja in negocieri avansate pentru deschiderea primelor francize in Romania. Ambele au ca numitor comun faptul ca se orienteaza catre orase din provincie si nu din Capitala. Conform directorului de franciza bam boo, Carl Sampers, magazinele deja existente vor ramane in actuala forma de manageriat, urmand ca francizele sa se indrepte spre patru zone in care consumatorii nu au acces la produsele firmei. Costul unei francize bam boo pleaca de la 100.000 de euro, in timp ce pentru Smile Box costul francizei este de 1.600 de euro, investitia totala pentru un salon ajungand insa la 20.000 de euro.

Una dintre cele mai dinamice francize romanesti, GS Bet, casa de pariuri sportive, are ca tinta atingerea, in 2012, a unui numar de 400 de francizati la nivel national, compania dorind sa obtina si acreditari pentru a vinde franciza si in alte tari.

"Costul unei francize difera, evident, in concordanta cu politicile de marketing ale francizorului, insa, de regula, pretul de intrare este de la 3.000 de euro, putand merge chiar la 400.000 de euro pentru a dobandi exclusivitatea teritoriala, cost ce presupune atat pretul cumpararii afacerii dar si investitia initiala in unitate", a spus Constantin Anton.

#piata francize Romania, #crestere piata francize Romania , #Investitii economice