Romania, locul 3 In Europa la proiecte de tip call center

Marti, 09 Octombrie 2012, ora 14:55
2494 citiri
Romania, locul 3 In Europa la proiecte de tip call center

Romania se afla pe locul 3 in Europa, in ceea ce priveste proiectele de tip call center. La nivel mondial, statul roman se afla pe locul noua.

La nivel european, Romania este devansata doar de Marea Britanie si Polonia, conform Mediafax.

Statul roman ocupa locul noua la nivel global in randul destinatiilor preferate pentru proiecte de tip call center, in perioada 2008 - 2012, cand aceste investitii au adus pe piata locala aproape 11.500 de locuri de munca, potrivit unui studiu al firmei de consultanta imobiliara Jones Lang LaSalle (JLL).

In pofida dificultatilor economice din 2009, a recuperarii lente din 2010 si a instabilitatii politice care a marcat o mare parte a anului in curs, Romania a ramas in vizorul jucatorilor multinationali.

Romania dispune de forta de munca inalt calificata in domeniul IT si in cel al limbilor straine. In plus, companiile multinationale sunt atrase in Romania si de ajutoarele de stat, intrate in vigoare in 2007.

Aceste ajutoare de stat ar urma sa expire in 2013, dar este foarte probabil sa fie extinse, se arata in raportul JLL.

Investitiile din domeniul call center se adreseaza unor segmente de piata diverse

Cele mai recente investitii pe piata de call center evidentiaza ca in Romania se desfasoara activitati diverse, precum servicii juridice, dezvoltarea de software si servicii financiare, care cer un profil diferit al candidatilor.

Pe de alta parte, noteaza JLL, acesti candidati sunt atrasi mai mult de stabilitate si mai putin de salariu, dar si de perspectivele de cariera, respect, responsabilitati si ocuparea unor pozitii de decizie.

"Piata Europei Centrale si de Est, de circa 100 de milioane de persoane, este bine pozitionata pentru a raspunde acestor nevoi in crestere ale corporatiilor. Þarile in care exista o prezenta robusta, de exemplu Polonia si Romania, inregistreaza adaugarea unor roluri tot mai avansate la gama de procese executate in centrele existente.

In statele UE din regiune, accesibilitatea externa, conectivitatea interna si infrastructura (transport si imobiliare) s-au schimbat profund, in sens pozitiv, de la aderarea acestora la UE", a declarat directorul operational al JLL Europa Centrala si de Est, John Duckworth.

Sectorul imobiliar in Europa Centrala si de Est este in prezent bine plasat pentru a acoperi cerintele celor care intra sau se extind in activitatile de tip call center, a afirmat seful de cercetare al JLL pentru Europa Centrala si de est, Kevin Turpin.

Majoritatea pietelor de birouri favorizeaza, in prezent, chiriasii, a spus Turpin.

Filipine, pe primul loc la nivel global in topul destinatiilor pentru proiecte din categoria call center

Pe prima pozitie la nivel global in topul destinatiilor pentru proiecte din categoria call center se plaseaza Filipine, cu 72.444 de locuri de munca create in perioada 2008 - 2012 de 115 proiecte de tip call center.

Dupa Filipine urmeaza India (64.370 locuri de munca si 105 proiecte), China (25.455 slujbe - 56 de proiecte), Marea Britanie (22.304 posturi - 95 de proiecte) si Statele Unite (18.594 posturi - 78 de proiecte).

In randul ultimelor cinci locuri din top zece, diferentele sunt mai mici. Pe pozitia a sasea se afla Brazilia (13.964 locuri de munca - 23 de proiecte), Polonia (13.476 posturi - 46 de proiecte), Mexic (11.515 slujbe - 18 proiecte), Romania (11.438 posturi - 40 proiecte) si Costa Rica (8.878 posturi - 31 proiecte).

#proiecte call center, #Romania proiecte call center, #tari proiecte call center , #Investitii economice