Traseul Autostrazii Transilvania ar putea fi inclus intr-un nou coridor Pan European de transport N-S cu finatare europeana, au declarat vineri, la un seminar dedicat infrastructurii in Europa Centrala si de Est, reprezentantii ai ministerului Transporturilor. "Ministrul Orban impreuna cu ministrii transporturilor din Ungaria ,
Slovacia, Lituania si Polonia au semnat un acord de infiintare a unui
nou coridor Pan European N-S. Cererea a fost semnata acum trei luni si
este depusa la Comisia Europeana.
Pe teritoriul Romaniei acest nou coridor include traseul Autostrsazii Transilvania si Bucuresti - Brasov",
a anuntat directorul de comunicare al Companiei Nationale de Autostrazi
si Drumuri Nationale din Romania, Stefan Szobotka, citat de NewsIn.
Acesta a declarat ca in momentul de fata este greu de spus ce se va
intampla cu tronsoanele de autostrada care nu au fost incepute de catre
Bechtel . "Daca vom avea o finantare clara din partea UE, atunci vom
accelera acest proces altfel decat pana acum", a mai spus Szobotka.
De asemenea, ministrul Ludovic Orban a declarat ca antreprenorul
american este obligat sa plateasca orice dauna cauzata de alunecarile
de teren. "Daca ne dau in judecata s-ar putea sa ramana cu cele doua tronsoane si cu prejudicii de imagine", a declarat ministrul Orban.
Directorul de comunicare al CNADNR, Stefan Szobotka a declarat in urma
cu o saptamana ca Bechtel ar putea sa suporte cheltuieli de reparatii
de circa 100 mil. euro la tronsonul de autostrada Turda-Gilau, in urma
evaluarii efectuate de CNADNR.
Conform proiectului, Autostrada Transilvania (415 km) parcurge ruta de
la nord-vest de la Brasov pana la Oradea, la granita cu Ungaria si va
trece prin Brasov, Fagaras, Sighisoara, Targu Mures, Cluj Napoca si
Oradea. Contractul de proiectare si executie a lucrarilor a fost semnat
in decembrie 2003 intre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri
Nationale din Romania (CNADNR) si Bechtel International (USA).
In februarie 2006, in urma renegocierii contractului, a fost prelungit
termenul de finalizare din decembrie 2012 pentru decembrie 2013. Proiectul este impartit in opt tronsoane.
In iunie 2004 lucrarile au fost demarate simultan pe doua dintre
acestea - 2B Campia Turzii - Cluj Vest (Gilau) si 3C Suplacu de Barcau
- Bors.
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a achitat, la sfarsitul lunii mai, 90 de milioane de euro reprezentand datoria fata de Bechtel.