Autostrada Transilvania ar putea fi inclusa intr-un nou coridor Pan European

Vineri, 14 Noiembrie 2008, ora 16:21
1763 citiri
Autostrada Transilvania ar putea fi inclusa intr-un nou coridor Pan European

Traseul Autostrazii Transilvania ar putea fi inclus intr-un nou coridor Pan European de transport N-S cu finatare europeana, au declarat vineri, la un seminar dedicat infrastructurii in Europa Centrala si de Est, reprezentantii ai ministerului Transporturilor. "Ministrul Orban impreuna cu ministrii transporturilor din Ungaria ,

Slovacia, Lituania si Polonia au semnat un acord de infiintare a unui

nou coridor Pan European N-S. Cererea a fost semnata acum trei luni si

este depusa la Comisia Europeana.


Pe teritoriul Romaniei acest nou coridor include traseul Autostrsazii Transilvania si Bucuresti - Brasov",

a anuntat directorul de comunicare al Companiei Nationale de Autostrazi

si Drumuri Nationale din Romania, Stefan Szobotka, citat de NewsIn.


Acesta a declarat ca in momentul de fata este greu de spus ce se va

intampla cu tronsoanele de autostrada care nu au fost incepute de catre

Bechtel . "Daca vom avea o finantare clara din partea UE, atunci vom

accelera acest proces altfel decat pana acum", a mai spus Szobotka.


De asemenea, ministrul Ludovic Orban a declarat ca antreprenorul

american este obligat sa plateasca orice dauna cauzata de alunecarile

de teren. "Daca ne dau in judecata s-ar putea sa ramana cu cele doua tronsoane si cu prejudicii de imagine", a declarat ministrul Orban.


Directorul de comunicare al CNADNR, Stefan Szobotka a declarat in urma

cu o saptamana ca Bechtel ar putea sa suporte cheltuieli de reparatii

de circa 100 mil. euro la tronsonul de autostrada Turda-Gilau, in urma

evaluarii efectuate de CNADNR.


Conform proiectului, Autostrada Transilvania (415 km) parcurge ruta de

la nord-vest de la Brasov pana la Oradea, la granita cu Ungaria si va

trece prin Brasov, Fagaras, Sighisoara, Targu Mures, Cluj Napoca si

Oradea. Contractul de proiectare si executie a lucrarilor a fost semnat

in decembrie 2003 intre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri

Nationale din Romania (CNADNR) si Bechtel International (USA).


In februarie 2006, in urma renegocierii contractului, a fost prelungit

termenul de finalizare din decembrie 2012 pentru decembrie 2013. Proiectul este impartit in opt tronsoane.

In iunie 2004 lucrarile au fost demarate simultan pe doua dintre

acestea - 2B Campia Turzii - Cluj Vest (Gilau) si 3C Suplacu de Barcau

- Bors.


Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a achitat, la sfarsitul lunii mai, 90 de milioane de euro reprezentand datoria fata de Bechtel.