Campania anticontrabanda: adevarata fata a traficantilor de tigarete!

Marti, 07 Iulie 2015, ora 17:10
1166 citiri
Campania anticontrabanda: adevarata fata a traficantilor de tigarete!
foto: anticontrabanda.ro

Campania anticontrabanda "Aparentele insala" a ajuns in acest weekend la final, ultimele activari avand loc in Bucuresti, in Piata Obor, Piata Rahova si Piata Sudului.

Campania s-a derulat in perioada martie-iunie si a urmarit sa arate adevarata fata a traficantilor de tigarete, care vor sa para ceea ce nu sunt: sub hainele ponosite se ascunde, de fapt, un simbolic "lant gros de aur", semn al bogatiei.

Cu aceasta ocazie, in pietele din Bucuresti unde zilnic au loc tranzactii cu tigarete ilegale, s-au impartit 10.000 de flyere cu informatii despre riscurile si efectele negative ale contrabandei.

Promoterii au interactionat cu oamenii, aratandu-le ca cei care cumpara produse ilegale sustin de fapt organizatiile criminale, vanzatorii fiind cei care fac profituri tocmai de pe urma celor cu venituri modeste.

Bucurestenii au avut ocazia sa inteleaga mai bine cele doua ipostaze ale contrabandistilor, fiind invitati sa faca poze cu "haine" din recuzita vanzatorilor de tigarete ilegale. S-a ilustrat astfel varianta umila si cea de boss, iar promoterii au comunicat care sunt efectele negative ale comertului ilicit.

Pentru activarea din capitala s-a incheiat un parteneriat cu Primaria Municipiului Bucuresti.

"Lupta cu contrabanda nu se opreste aici, vom continua sa aratam efectele negative ale contrabandei cu tigarete asupra societatii. Este important ca fiecare sa inteleaga ca poate contribui la diminuarea acestui flagelul, alegand sa nu mai cumpere urmatorul pachet de tigarete vandut ilegal in piete, oboare sau la metrou.

Prin aceste campanii publice organizate anual in zone diferite ale tarii, vrem sa tragem semnale de alarma, sa le aratam celor care cumpara produse ilegale din tutun ca, de fapt, sustin infractionalitatea si crima organizata", a declarat Cristina Vasiloiu, Director Euromonitor Business Consulting Services.

Campania "Aparentele insala" s-a desfasurat in perioada martie - iunie in 16 judete din regiunile de frontiera din vest, sud-vest, nord si nord-est, in parteneriat cu Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Directia Generala a Vamilor.

Astfel de activari au avut loc si cu ocazia Zilelor Oraselor Botosani, Drobeta-Turnu Severin, Iasi, Suceava, Piatra Neamt, in cadrul campaniei, fiind distribuite, in total, peste 35.000 de flyere. Aproximativ 250 de persoane s-au fotografiat in cadrul activarilor desfasurate in orasele de mai sus, portretizand un tip cu doua fete de care iti este mila si pe care crezi ca il ajuti cumparand de la el un pachet ilegal fara sa stii ca, de fapt, a acumulat averi ilicite uriase.

In fiecare oras, mesajul campaniei a fost comunicat prin afisaj stradal,in transportul public, spoturi radio si TV locale. Chiar daca activarile s-au incheiat, campania continua cu lansarea unui joc interactiv pe site-ul faracontrabanda.ro si a unui ziar anticontrabanda ce urmeaza sa fie distribuit in colaborare cu publicatii importante din zonele de sud-vest, nord si nord-vest a tarii.

Potrivit Companiei de Cercetare Novel Research, piata neagra a tigaretelor a crescut la nivel national in ianuarie 2015 la 19,2%, fata de 15,4% in noiembrie anul trecut. Datorita eforturilor autoritatilor, sprijinite si prin aceste campanii publice, contrabanda cu tigarete a scazut in martie 2015 la 15,2%.

Mai multe detalii despre campaniile regionale initiate de Euromonitor Business Consulting Services gasiti pe: www.faracontrabanda.ro.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#campanie anticontrabanda tigari Romania, #campanie anticontrabanda tigari Bucuresti , #Stiri Macroeconomie