SUA si Asia au cei mai optimisti consumatori

Duminica, 06 Mai 2012, ora 12:20
1772 citiri
SUA si Asia au cei mai optimisti consumatori

Increderea consumatorilor din Statele Unite ale Americii si Asia a crescut in primul trimestru al acestui an, atingand cel mai ridicat nivel de la declansarea recesiunii globale, potrivit unui studiu realizat de Nielsen Holdings NV, o companie care efectueaza studii de marketing global.

Indexul increderii consumatorului a crescut cu cinci puncte in T1, ajungand la 94, anunta studiul efectuat de Nielsen Holdings NV, citat de Bloomberg.

Cercetarea efectuata de companie a inclus 28.000 de consumatori online din 56 de tari si s-a desfasurat in perioada 10 - 27 februarie. 38 dintre pietele analizate au dat semne de crestere a increderii consumatorului, comparativ cu situatia din ultimul trimestru al anului trecut.

In America de Nord, increderea consumatorilor s-a majorat cu opt punte, ajungand la 92 in primul trimestru din acest an, cel mai inalt nivel din septembrie 2007, pe masura ce increderea cetatenilor in posibilitati noi de joburi si in bugetul personal s-au imbunatatit.

Europa este cea mai pesimista regiune in privinta increderii consumatorilor, avand 72 de puncte. Nivelul de incredere a consumatorilor a crescut totusi in 16 piete europene din cele 27 care formeaza UE.

Asia Pacific continua sa fie zona cu cel mai ridicat grad de incredere al consumatorilor, respectiv 103 puncte.

"Familiile din intreaga lume au in fata o situatie mult mai buna din punctul de vedere al slujbelor si al finantelor personale in primul trimestru din 2012, in special in SUA si Asia", spune Venkatesh Bala, chief economist la Nielsen's Cambridge Group.

Venkatesh Bala adauga insa ca situatia economiei este inca fragila in multe parti ale lumii, lucru care ar putea sa afecteze increderea consumatorilor in urmatorul trimestru.

Criza financiara din Europa a adancit prapastia dintre statele din sud, care se confrunta cu probleme financiare, si tarile puternice din centrul si nordul Europei. Increderea consumatorilor din Marea Britanie a crescut cu sase puncte.

Grecia, Italia, Spania si Franta au inregistrat nivelul cel mai scazut de incredere in randul consumatorilor, in contextul in care perspectivele pe piata muncii sunt reduse.

Ungaria are cei mai pesimisti consumatori din lume, inregistrand 32 de puncte.

Cea mai mare scadere a increderii consumatorilor a avut loc in Australia (8 puncte), dupa ce bancile au crescut ratele dobanzilor pentru creditele ipotecare.

India are cei mai optimisti consumatori, inregistrand 123 de puncte, in timp ce in Taiwan acest index a crescut cu 13 puncte, ajungand la 84.

#studiu incredere consumatori, #consumatori SUA Asia incredere, #UE consumatori , #Stiri Macroeconomie