Constructorii ultimelor trei tronsoane ale autostrazii Bucuresti - Brasov, stabiliti in prima jumatate a anului

Joi, 18 Ianuarie 2007, ora 02:33
1073 citiri

Companiile care vor construi ultimele trei tronsoane ale Autostrazii Bucuresti - Brasov vor fi cunoscute in prima jumatate a anului, a declarat miercuri, intr-un interviu acordat ROMPRES, ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Radu Berceanu.

" La ora actuala licitam tronsonul de la Bucuresti la Moara Vlasiei si sper ca in prima jumatate a anului sa avem stabiliti constructorii si pentru celelalte trei tronsoane, Ploiesti - Comarnic, Comarnic - Predeal si Predeal - Brasov", a explicat Ministrul Transporturilor.

Acesta a declarat ca utimele doua tronsoane, intre Comarnic si Brasov, sunt mai dificil de realizat avand in vedere relieful si chiar conditiile meteorologice diferite fata de cele de la campie.

"Sunt kilometri de autostrada unde 80 la suta este viaduct sau tunel. Sper ca licitatiile sa aduca o concurenta reala, ceea ce va determina proiecte bune si costuri scazute. Acest lucru nu s-a intamplat la prima licitatie, unde diferenta de pret intre primul si al treilea clasat a fost de 70 milioane de euro", a explicat Radu Berceanu.

Autoritatile spera ca, in luna februarie, sa fie anuntat castigatorul licitatiei pentru primul tronson al Autostrazii, cu o lungime de 19,5 kilometri intre Bucuresti si Moara Vlasiei, opt companii achizitionand caietul de sarcini pentru a participa la licitatie:UMB Spedition (Romania), Aktor SA (Grecia), Alpine Mayreder (Austria), Strabag (Germania), Lena Engeharia (Portugalia), Colas (Franta), Compania J&P Avax, controlata de oameni de afaceri din Cipru si Grecia, si Tehnologica Radion din Romania.

Primii kilometri ai autostrazii nu au fost inca licitati din cauza unor probleme legate de achizitia terenurilor, autoritatiile fiiind nevoite sa schimbe traseul autostrazii pe aceasta portiune.

Lucrarile la acest tronson se vor finaliza in 2008, odata cu lucrarile la sectiunea Moara Vlasiei - Ploiesti, care a fost deja licitata la sfarsitul anului trecut, castigator fiind consortiul PA&CO International, Euroconstruct Trading 98, UMB Spedition si Comaxa. Consortiul format din cele patru firme romanesti a castigat competitia cu firma austriaca Strabag, francezii de la Vinci si compania ungara Vegyepszer. Pentru proiectarea si construirea primului tronson al Autostrazii Bucuresti - Brasov, Vinci a cerut 273 milioane de euro, Strabag - 251 milioane de euro, Vegyepszer - 231 milioane de euro, in timp ce firma castigatoare a cerut un pret 200 milioane de euro.

Costurile necesare pentru construirea Autostrazii Bucuresti - Brasov sunt estimate la 1,6 miliarde euro, din surse bugetare.

Bechtel are la dispozitie 120 milioane euro pentru lucrari la Autostrada Transilvania in 2007

Compania americana Bechtel, care construieste Autostrada Transilvania, va avea la dispozitie 120 milioane de euro pentru lucrari in 2007, a anuntat miercuri, intr-un interviu acordat Agentiei ROMPRES, ministrul Transporturilor, Constructiiilor si Turismului, Radu Berceanu. "In 2007 am cazut de acord cu cei de la Bechtel sa lucreze de 120 milioane de euro. Majoritatea lucrarilor vor fi efectuate pe tronsoanele Bors - Suplacu de Barcau si Campia Turzii - Gilau", a subliniat ministrul Transporturilor.

Ministrul a spus ca autoritatile au platit deja un avans pentru Bechtel, in vederea realizari unor lucrari in 2007. "Am platit deja un avans de peste 36 milioane euro, asa ca ma astept in curand sa vad compania Bechtel si la fapte, nu numai la promisiuni. Anul trecut nu au fost la inaltimea asteptarilor, fiind nevoiti la final de an sa returneze anumite sume", a explicat Berceanu.

Compania americana Bechtel, nu a putut cheltui toti banii alocati pentru lucrari in 2006. Ministrul a spus ca statul a facut un imprumut de 100 milioane de euro pentru a plati lucrarile companiei, dar Bechtel nu a reusit sa cheltuiasca toata suma.

Lucrarile la autostrada Brasov-Bors au inceput pe 16 iunie 2004. Costurile totale pentru autostrada in lungime de 415 kilometri sunt evaluate la circa 3,8 miliarde euro, din care 2,2 miliarde euro pentru lucrari.

Renegocierea contractului incheiat cu firma americana Bechtel, finalizata la sfarsitul anului 2005, a adus statului roman o economie de 126 milioane de euro.

Bloombiz
(Sursa: Rompres)