80% din 1.500 de respondenti nu au planuri pentru astfel de achizitii in urmatorul an. Jumatate dintre acestia si-au redus bugetele pentru achizitia produselor alimentare.
"In ceea ce priveste planurile pentru urmatoarele 12 luni ale celor 1.500 de persoane intervievate, observam ca un procent covarsitor de aproximativ 80% dintre acestea sunt sigure ca nu isi vor achizitiona o casa, un teren sau o masina, in contextul in care foarte putini au bani economisiti pentru acestea si, de asemenea, foarte putini au curajul sa recurga la varianta unui credit pentru a le obtine", precizeaza realizatorii studiului efectuat in luna februarie a acestui an de compania de cercetare de piata Synovate.
Vanzarile de masini noi au scazut cu 56% in primele trei luni ale lui 2009
Romanilor le este frica si de scumpirea creditelor, a alimentelor, combustibililor si a utilitatilor, cresterea somajului, dar si de marirea taxelor si a impozitelor.
Devalorizarea leului in raport cu alte valute este o alta grija pentru 71% dintre respondenti. Spre exemplu, numai de la inceputul acestui an, leul a pierdut 5,9% fata de euro.
Doar diavolul se imbraca de la Prada pe timp de criza
Nici bugetul destinat articolelor de imbracaminte nu a fost crutat. Astfel, potrivit studiului, unul din trei respondenti si-a redus deja bugetul de achizitii a produselor vestimentare, iar alti 30% intentioneaza sa faca acelasi lucru in perioada urmatoare. Spre exemplu, un magazin situat pe Bulevardul Magheru se confrunta cu scaderi ale vanzarilor zilnice.