Vor supravietui marcile de lux?

Sambata, 28 Martie 2009, ora 09:00
1253 citiri
Vor supravietui marcile de lux?

Criza mondiala ne-a facut pe toti sa cheltuim mai putin si mai atent, insa brandurile de lux par a fi rezistente sau cel putin asa spun reprezentantii lor.

Dar specialistii se intreaba daca numele, istoria si calitatea unui produs de lux sunt suficiente pentru a asigura supravietuirea unor marci gen Chopard, Bulgari sau Patek Phillippe, scrie CNN.

Raporturile privind vanzarile brandurilor de lux se bat, de multe ori, cap in cap. In timp ce magazinul de profil Harvey Nichols a anuntat o scadere a profiturilor cu 40 de procente in anul fiscal ce se incheie pe 31 martie, altele sustin ca oamenii cheltuie inca bani pe asemenea produse, dar intr-un mod mai responsabil.

Potrivit directorilor unor branduri ca Boucheron si Patek Phillippe, exista trei categorii in industria de lux: cel de jos, cu produse disponibile pentru orice persoana, cel de mijloc, produsele, desi scumpe, se pot gasi totusi mai peste tot, si cel de top, cu marfuri extrem de scumpe, disponibile doar pentru o clientela selecta.

Companiile sugereaza ce aceasta categorie de top nu este afectata de criza, pentru ca amatorii de asemenea produse isi permit in continuare astfel de achizitii.

Directorii marcilor de lux spun ca problemele economice vor duce la o reintoarcere la notiunea de lux in adevaratul sens al cuvantului, adica un lucru la care trebuie sa aspiram, datorita calitatii, dar si pretului sau extrem de ridicat, nu unul disponibil pentru mase.

Locatia conteaza

Locatia reprezinta o motivatie importanta a realizarii profiturilor si vanzarilor unei companii de lux. Inainte de criza creditelor, Statele Unite erau cea mai mare piata pentru astfel de produse. In ziua de azi, mai multe rapoarte sugereaza ca locul 1 ar fi fost preluat de China, mare amatoare de produse de firma.

Potrivit China Daily, chinezii au cumparat bunuri de lux in valoare de 8,6 miliarde de dolari in ultimii doi ani.

De asemenea, statele din Orientul Mijlociu si tarile emergente, precum India, au devenit mari importatori de branduri de lux. Aceste piete sunt considerate drept colacul de salvare al luxului, pentru ca oameni vor continua sa cheltuie bani pe branduri recunoscute.

Specialistii sunt insa de parere ca pana si acest segment al luxului va fi afectat de criza, fie din cauza cresterii costurilor de productie, fie din pricina scaderii consumului per total.

Cele care vor supravietui sunt companiile care se vor defini prin luxul adevarat si isi vor scoate in evidenta calitatea de investitie pe termen lung a produselor.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

The Boring Phone: dispozitivul destinat să combată dependența de smartphone-uri
The Boring Phone: dispozitivul destinat să combată dependența de smartphone-uri
HMD a anunțat lansarea unui nou model de telefon: The Boring Phone. Produsul va fi prezentat în cadrul unui eveniment la Milan Design Week, pe data de 18 aprilie. Telefonul face parte dintr-o...
Actualizarea care poate strica display-ul dispozitivele Galaxy. Răspunsul oferit de Samsung
Actualizarea care poate strica display-ul dispozitivele Galaxy. Răspunsul oferit de Samsung
În ultima perioadă, un număr ridicat de utilizatori Samsung a raportat apariția unor linii verzi pe ecranul telefoanelor lor, fenomen care pare să fi reapărut după o actualizare recentă de...
#achizitii, #china, #companii, #criza, #lux , #Achizitii