Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Disney: 700 de milioane de dolari pe un site de copii

Disney: 700 de milioane de dolari pe un site de copii
In Web 2.0 afacerile se fac in joaca: cel mai mare furnizor de continut digital pentru copii, Disney, a cumparat site-ul "social networking" pentru juniori Club Penguin pe 350 de milioane de dolari, scrie presa americana.Inca 350 de milioane de dolari vor fi platiti fondatorilor acestui site, trei parinti, care si-au dorit un loc "virtual" mai bun de intalnire pentru copii lor. Banii vor veni in 2009 daca site-ul isi atinge target-ul de crestere a audientei stabilit prin contract.

In acest moment, Club Penguin are 700.000 de utilizatori inregistrati si o audienta lunara estimata la 4,7 milioane de vizitatori unici.

" Ar putea obtine toti cei 700 de milioane de dolari, sau ar putea ramane doar cu 350 de milioane", a declarat directorul financiar al Disney, Thomas Staggs. "Nivelul de crestere stabilit este suficient de atragator pentru ca noi sa oferim acest bonus", a mai adaugat el.

Disney continua prin astfel de achizitii cursa pentru a ramane numarul unu mondial in industria de divertisment pentru copii. Walt Disney Co. a raportat rezultate financiare foarte bune si spera ca prin achizii va ramane numarul unu.

Club Penguin nu este un site gratuit, membrii platind o taxa de 5,95 dolari pe luna pentru a beneficia de acces in "camerele" clubului online. In site, utilizatorii pot sa converseze si pot sa joace impreuna jocuri video. Fiecare utilizator isi alege un "pinguin" care il reprezinta si apoi poate sa il personalizeze cum vrea el.

Walt Disney a anuntat pentru perioada aprilie-iunie 2007 (trimestrul trei al anului lor fiscal) incasari record de 9,05 miliarde de dolari, in crestere cu 7 procente fata de aceeasi perioada a anului trecut, Profitul pe acest trimestru a fost de 1,18 miliarde de dolari, fata de numai 1,13 miliarde de dolari in 2006.

Au crescut atat afacerile pe segmentul TV, cat si cele legate de parcurile de distractie, produsele consumer vandute peste tot in lume. Studioul de creatie de filme are probleme in acest moment, dar se spera ca noi productii si noi seriale de animatie vor readuce pe picioare si acest segment.

Disney trebuie sa faca fata competitiei tot mai agresive pe Internet, mai ales din partea Viacom, patronul MTV, care detine Nickelodeon.Walt Disney a fost obligat anul acesta sa relanseze site-ul companiei, disney.com, pentru a-l aduce la standardele Web 2.0. Anul acesta a fost lansat si un site special de jocuri video dedicat seriei "Piratii din Caraibe".

Companiile media isi relaneaza strategiile web dupa ce studiile amanuntite au aratat ca tinerii nu mai considera televizorul ca un mediu de divertisment, alegand in loc mediul digital.

"Copiii incep sa utilizeze tot mai mult Internetul si deci este logic sa operam tot mai activ pe Net", a declarat Robert Iger, diretor executiv al Disney.

Analistii spun de mult timp ca site-uri mai, printre care era citat si Club Penguin, au reusit mai bine sa atraga si sa capteze audiente mari din randul copiilor, si din Europa, dar si din Asia.

Bloombiz



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 949 ori