Fosta sefa a The New York Times va oferi 100.000 de dolari pentru un singur material jurnalistic

Miercuri, 05 Noiembrie 2014, ora 09:35
2146 citiri
Fosta sefa a The New York Times va oferi 100.000 de dolari pentru un singur material jurnalistic
Foto: Adweek

Jill Abramson, fostul director editorial al The New York Times, planuieste sa lanseze un business in domeniul jurnalismului si sa ofere o suma de 100.000 de dolari pentru realizarea unui singur material, "mai lung decat articolele din reviste, dar mai scurt decat o carte", potrivit theguardian.com.

Jill Abramson a anuntat luna trecuta ca pregateste un proiect impreuna cu jurnalistul Steven Brill, cu scopul de a produce materiale jurnalistice "foarte ambitioase" si de a plati jurnalistii cu suficient de multi bani cat sa le permita sa traiasca din asta, relateaza huffingtonpost.com, scrie Mediafax.

Potrivit publicatiei britanice The Guardian, care citeaza poynter.org, Jill Abramson planuieste sa ofere jurnalistilor o suma de aproximativ 100.000 de dolari ca avans pentru realizarea unui singur material, care trebuie sa fie mai lung decat articolele lungi din reviste, dar mai scurt decat cartile, dupa cum a dezvaluit aceasta in timpul unei conferinte.

In schimbul acestei sume, Jill Abramson se asteapta sa primeasca un subiect de o foarte mare importanta. Astfel de materiale vor fi disponibile in fiecare luna, online, si vor putea fi citite in baza unui abonament de aproximativ 2,99 de dolari pe luna, mai scrie huffingtonpost.com.

Negocieri cu investitorii

Jill Abramson a mai spus ca ea si Steven Brill sunt foarte aproape de a incheia o intelegere cu un investitor pentru a lansa acest business.

Steven Brill, partenerul lui Jill Abramson in acest proiect, este un renumit jurnalist american, fondator al televiziunii Court TV si al revistei The American Lawyer. El este cunoscut si pentru o investigatie de 26.000 de cuvinte despre costurile mari ale sistemului sanitar american, publicata in Time Magazine in 2013, care a devenit cel mai lung material realizat de un singur autor si publicat de aceasta revista, conform poynter.org.

Jill Abramson este prima femeie care a fost numita in functia de director editorial al cotidianului american The New York Times, care este considerat o adevarata institutie de presa. In luna mai, insa, a fost facut anuntul privind plecarea lui Jill Abramson din aceasta functie, pe care o ocupa din septembrie 2011.

Inlaturarea sa de la conducerea ziarului The New York Times, la mai putin de trei ani de la numirea in functie, a fost primita cu dezamagire de cateva femei din redactia cotidianului american si poate fi perceputa ca un pas inapoi in cauza promovarii femeilor in functii de conducere la The New York Times si, in general, in industria media, scria la momentul respectiv cotidianul.

ANPC, atac la site-urile de comert chinezesti, Temu si Shein
ANPC, atac la site-urile de comert chinezesti, Temu si Shein
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) deruleaza o actiune de verificare a site-urilor de cumparaturi si aplicatii chinezesti care functioneaza ca o piata online, Temu si...
Samsung a lansat noul model Galaxy C55. Ce specificații oferă
Samsung a lansat noul model Galaxy C55. Ce specificații oferă
Samsung a lansat, în China, noul model Galaxy C55, eveniment care a avut loc fără prea multe anunțuri spectaculoase. Telefonul este, în esență, identic cu modelul Galaxy M55, dar se distinge...
#new york times, #Jill Abramson , #Jurnalisti