Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Yahoo inchide site-ul de licitatii

Yahoo inchide site-ul de licitatii
Strategii Yahoo renunta la o sursa serioasa de trafic si afisari pentru paginile sale, serviciul Yahoo Auctions, din cauza ca vrea sa se concetreze pe comert electronic, decizia fiind anuntata la scurt timp dupa ce compania a decis inchiderea Yahoo Photos in favoarea lui Flickr.

Deocamdata, Yahoo a anuntat inchiderea site-ului care gazdia licitatiile pentru America de Nord, respectiv SUA si Canada, insa lasa in functiune site-urile special realizate pentru utilizatorii din alte regiuni geografice.

Ultima licitatie noua postata pe Yahoo Auctions va fi pe data de 3 iunie 2007, iar data inchiderii ultimei licitatii este 16 iunie 2007, anunta compania intr-un comunicat postat pe site, fara a transmite o pozitie oficiala in legatura cu aceasta decizie. Este a doua oara cand firma decide inchiderea unui site, dupa ce a anuntat ca Yahoo Photos va fi scos din joc in favoarea site-ului Web2.0 cumparat de companie, Flick.

Cel mai mare portal din lume isi mentine site-urile de licitatii in Hong Kong, Singapore si Taiwan, probabil ferite de desele "inselaciuni online" care afecteaza site-urile americane, in frunte cu eBay, liderul necontestat al industriei de licitatii.

"Am luat in consideratie fiecare element si am decis inchiderea site-ului de licitatii pentru SUA si Canada, pentru a putea oferi mai multa valoare clientilor prin celelalte servicii Yahoo", se arata in comunicatul de pe site. Alte comentarii din partea Yahoo nu au fost facute pina la aceasta ora. Analistii spun ca firma vrea sa impusioneze serviciile de comert electronic, care pierd cel mai adesea tocmai prin faptul ca utilizatorii prefera site-urile de licitatii.

Yahoo se reorienteaza

Yahoo promoveaza acum site-ul sau de shopping, vanzari auto, precum si sistemele de anunturi de mica publicitate, alta alternativa pentru licitatii. In cadrul altui eveniment, un oficial Yahoo a recunoscut ca se fac eforturi pentru repunerea companiei pe linia de plutire. "Facem eforturi pentru a ne reorienta spre acele activitati cu prioritate strategica", a explicat Jeff Weiner, vicepresedinte cu functie executiva la Yahoo. Analistii mai spun ca Yahoo inchide serviciile care nu isi mai sustin cresterea si se concentreaza pe cele cu potential de viitor.

Compania nu a facut niciun comentariu clar nici asupra deciziei de a inchide Yahoo Photos in favoarea Flickr. Toate aceste evolutii au fost observate de utilizatori in anunturile de pe site si apoi comentate pe bloguri, inainte sa ajunga subiect pentru presa traditionala. Acest lucru subliniaza inca o data modul in care Internetul a schimbat modul in care informatia ajunge la utilizatori.

Firmele de audienta confirma oarecum spusele analistilor, dar arata ca Yahoo aproape ca renunta de buna voie la o sursa de trafic si venit. Conform comScore, eBay gazduieste aprape 94% dintre licitatiile online din Statele Unite, in timp ce Yahoo Auctions avea doar 0,2% din piata. Sectiunea de licitatii online a Amazon are 0,3% din piata spre exemplu. Anul trecut Yahoo a semnat insa un contract cu eBay pentru a deveni furnizor de reclame pentru portal, care includea colaborarea pe alte segmente. Probabil ca Yahoo va recomanda utilizatorilor sai sa mearga pe eBay.

Bloombiz



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 896 ori