Mediul online a schimbat radical regulile de PR si marketing. Companiile au astazi sansa de a comunica mai usor si mai direct cu publicul sau. Conform studiilor Google, o persoana realizeaza pana la 10 cautari inainte de a decide achizitionarea unui produs sau serviciu.
In conditiile in care concurenta este din ce in ce mai acerba si publicul devine din ce in ce mai atent la investitiile pe care le face, doar companiile care inteleg importanta mediului online vor rezista pe piata. Voi prezenta astazi 7 strategii puternice pentru un PR ONLINE eficient.
1. Birou de presa pe website
Biroul de presa online reprezinta acea componenta a website-ului creata special pentru mass media. Partea interesanta este ca nu doar jurnalistii viziteaza biroul de presa online, ci si clientii sau potentialii clienti.
David Meerman Scott scrie in cartea sa " Noile reguli de PR si Marketing " ca " oamenii care vor sa afle mai multe detalii despre o companie, viziteaza, aproape de fiecare data, biroul de presa online."
Ce trebuie sa contina un biroul de presa online eficient?
2. Comunicate de presa online
Comunicatele de presa online ofera companiilor posibilitatea de a comunica direct, atat cu jurnalistii, cat si cu potentialii sau actualii clienti.
Pana de curand, firmele utilizau comunicatele de presa doar cu ocazii speciale. Mediul online a schimbat insa regulile acestei strategii.
De asemenea, din ce in ce mai multi jurnalisti din Romania se informeaza utilizand mediul online.
Iata noile reguli ale comunicatelor de presa online:
3. Conferinte de presa online
Conferintele de presa reprezinta forma ideala de lansare a unei campanii. Organizezi un eveniment, inviti partenerii si asociatii, inviti jurnalistii si anunti lansarea campaniei.
Varianta clasica de organizare a unei conferinte de presa implica o discutie intre organizatori si jurnalisti. Insa, mediul online a schimbat si aceasta regula. Astazi, companiile au posibilitatea de a transmite direct mesajul, catre publicul sau, prin intermediul internetului. Asta nu inseamna ca rolul jurnalistului scade. Intotdeauna am sustinut faptul ca mass media nu este si nu va fi niciodata exclusa dintr-o campanie de relatii publice. Insa, scopul conferintei este de a transmite mesajul unui numar cat mai mare de persoane. Mediul online ne ofera aceasta posibilitate.
Cum organizezi o conferinta de presa online?
4. Materiale video
Este excelent sa apari la tv. Orice companie isi doreste campania sa intr-o emisiune. Dar, pentru a obtine prezenta intr-o televiziune locala, trebuie sa ai o relatie excelenta cu jurnalistii, sa ai o campanie cu adevarat buna si sa ii convingi ca nu este publicitate.
De televiziunile nationale, nici nu mai are rost sa discut despre sansele de a fi prezent intr-o emisiune. Daca nu te duci sa vorbesti despre subiecte "fierbinti", sansele de a participa intr-o emisiune pe un post national sunt extrem de mici.
Insa, mediul online iti ofera o alternativa excelenta. Aici poti crea propriul tau post de televiziune online sau propria emisiune online.
Cum poti crea materiale video de succes ?
5. Articole de blog
Blogul reprezinta una dintre cele mai directe forme de comunicare dintre o companie si clientii sai. Scopul blogului este ca, prin intermediul articolelor, sa ofere informatii esentiale cititorilor despre campaniile pe care firma le implementeaza si sa creeze valoare pentru acestia. Cea mai mare si des intalnita greseala este asemanarea dintr-un articol de blog si o brosura de vanzari.
Regula numarul 1 in vanzari : Nimeni nu vrea sa i se vanda, insa toti vor sa cumpere.
Cum creezi articolele perfecte?
6. eBook-uri
Ebook -urile sunt carticele electronice, in format pdf, de dimensiuni reduse care ofera informatii esentiale cititorilor. Ca si in cazul articolelor de blog, cea mai frecventa eroare o reprezinta transformarea unui eBook intr-o brosura de prezentare a produselor.
Cum sa scrii eBook-ul perfect ?
7. Newsletter
Da! Oamenii vor sa afle despre compania favorita! Oamenilor le place sa citeasca noutatile si stirile interesante! Si cea mai simpla forma de a-i tine la curent cu noile campanii sau produse oferite de firma pe care o apreciaza este email-ul.
Cum sa ramai in contact cu clientii prin intermediul email-ului?
Iti propun acum sa recapitulam cele 8 strategii puternice pentru un PR eficient:
1. Formula aparitiilor gratuite in mass media
2. Infiintarea unui birou de presa online
3. Redactarea si distribuirea comunicatelor de presa online
4. Organizarea conferintelor de presa online
5. Utilizarea materialelor video
6. Redactarea articolelor de blog
7. Crearea ebook-urilor
8. Distribuirea articolelor de blog prin intermediul newsletter-ului
Fiecare strategie in parte are ca obiectiv principal cresterea imaginii companiei. Si, cum am spus si in articolul trecut, ingredientul esential, pentru ca o afacerea sa mearga si sa creasca in mod natural, este imaginea. De asemenea, foarte important de mentionat este faptul ca succesul acestor strategii depinde direct de perseverenta. Astfel, rezultate se vor vedea in timp, dupa minim 6 luni.
"It's not about how you sell. It's about how I buy." - David Meerman Scott
Articol semnat de Radu Turcescu, consultant in relatii publice si imagine, antreprenor si fondator SMART PR GROUP.
Daca ai intrebari sau vrei sa transmiti un mesaj autorului acestui editorial, lasa un comentariu in sectiunea dedicata de mai jos. Nu uita sa lasi si adresa ta de e-mail, astfel incat sa te putem contacta si sa iti transmitem raspunsul.