Sapte strategii puternice pentru un PR ONLINE eficient

Vineri, 21 Martie 2014, ora 08:37
2527 citiri
Sapte strategii puternice pentru un PR ONLINE eficient
Radu Turcescu - consultant in relatii publice, fondator SMART PR GROUP

Mediul online a schimbat radical regulile de PR si marketing. Companiile au astazi sansa de a comunica mai usor si mai direct cu publicul sau. Conform studiilor Google, o persoana realizeaza pana la 10 cautari inainte de a decide achizitionarea unui produs sau serviciu.

In conditiile in care concurenta este din ce in ce mai acerba si publicul devine din ce in ce mai atent la investitiile pe care le face, doar companiile care inteleg importanta mediului online vor rezista pe piata. Voi prezenta astazi 7 strategii puternice pentru un PR ONLINE eficient.

1. Birou de presa pe website

Biroul de presa online reprezinta acea componenta a website-ului creata special pentru mass media. Partea interesanta este ca nu doar jurnalistii viziteaza biroul de presa online, ci si clientii sau potentialii clienti.

David Meerman Scott scrie in cartea sa " Noile reguli de PR si Marketing " ca " oamenii care vor sa afle mai multe detalii despre o companie, viziteaza, aproape de fiecare data, biroul de presa online."

Ce trebuie sa contina un biroul de presa online eficient?

  • Comunicate si conferinte de presa online
  • Informatii generale despre companie si produse/servicii
  • Continut multimedia : poze, materiale video si audio
  • Call to Action pentru jurnalisti: interviuri, demonstratii ale produsului
  • 2. Comunicate de presa online

    Comunicatele de presa online ofera companiilor posibilitatea de a comunica direct, atat cu jurnalistii, cat si cu potentialii sau actualii clienti.

    Pana de curand, firmele utilizau comunicatele de presa doar cu ocazii speciale. Mediul online a schimbat insa regulile acestei strategii.

    De asemenea, din ce in ce mai multi jurnalisti din Romania se informeaza utilizand mediul online.

    Iata noile reguli ale comunicatelor de presa online:

  • Renunta la a mai trimite comunicate de presa doar cu ocazii speciale ; gaseste motive rationale pentru a scrie comunicate de presa: lansarea unui nou website, lansarea unui nou serviciu, incheierea unui nou parteneriat, etc.
  • Structura unui comunicat de presa : 5 paragrafe, 5 propozitii / paragraf, maxim 500 de cuvinte
  • Scrie, in medie, 2 comunicate de presa pe luna
  • Utilizeaza cuvinte-cheie, folosite de clientii companiei in motoarele de cautare
  • Include oferte sau call to action, astfel incat clientii sa poata raspunde la comunicat
  • Adauga link-uri catre website-ul tau
  • Distribuie comunicatele de presa in Social Media (Twitter, Facebook, Linkedin)
  • Posteaza comunicatele de presa pe website-urile specializate
  • 3. Conferinte de presa online

    Conferintele de presa reprezinta forma ideala de lansare a unei campanii. Organizezi un eveniment, inviti partenerii si asociatii, inviti jurnalistii si anunti lansarea campaniei.

    Varianta clasica de organizare a unei conferinte de presa implica o discutie intre organizatori si jurnalisti. Insa, mediul online a schimbat si aceasta regula. Astazi, companiile au posibilitatea de a transmite direct mesajul, catre publicul sau, prin intermediul internetului. Asta nu inseamna ca rolul jurnalistului scade. Intotdeauna am sustinut faptul ca mass media nu este si nu va fi niciodata exclusa dintr-o campanie de relatii publice. Insa, scopul conferintei este de a transmite mesajul unui numar cat mai mare de persoane. Mediul online ne ofera aceasta posibilitate.

    Cum organizezi o conferinta de presa online?

  • Anunta conferinta pe retelele de socializare cu 4 zile inainte
  • Transmite conferinta de presa online (Social Media, blog propriu), folosind ustream.com
  • Organizeaza un concurs cu premii, destinat celor care urmaresc conferinta de presa
  • "Decoreaza" locul de desfasurare al conferintei cu poze, bannere, roll-up-uri cu numele campaniei, logo-urile organizatorilor, etc.
  • 4. Materiale video

    Este excelent sa apari la tv. Orice companie isi doreste campania sa intr-o emisiune. Dar, pentru a obtine prezenta intr-o televiziune locala, trebuie sa ai o relatie excelenta cu jurnalistii, sa ai o campanie cu adevarat buna si sa ii convingi ca nu este publicitate.

    De televiziunile nationale, nici nu mai are rost sa discut despre sansele de a fi prezent intr-o emisiune. Daca nu te duci sa vorbesti despre subiecte "fierbinti", sansele de a participa intr-o emisiune pe un post national sunt extrem de mici.

    Insa, mediul online iti ofera o alternativa excelenta. Aici poti crea propriul tau post de televiziune online sau propria emisiune online.

    Cum poti crea materiale video de succes ?

  • Daca nu dispui de logistica necesara, utilizeaza la inceput un telefon care filmeaza HD
  • Organizeaza interviuri cu managementul firmei, cu sponsori , parteneri si specialisti din domeniul campaniei
  • Solicita clientilor testimoniale
  • Ofera demonstratii ale produselor pe care le comercializezi
  • Realizeaza 2 video-uri pe luna de cate 20 de minute fiecare
  • Creeaza un canal de Youtube pe care sa postezi materialele video
  • Posteaza apoi video-urile pe blog si pe Social Media
  • 5. Articole de blog

    Blogul reprezinta una dintre cele mai directe forme de comunicare dintre o companie si clientii sai. Scopul blogului este ca, prin intermediul articolelor, sa ofere informatii esentiale cititorilor despre campaniile pe care firma le implementeaza si sa creeze valoare pentru acestia. Cea mai mare si des intalnita greseala este asemanarea dintr-un articol de blog si o brosura de vanzari.

    Regula numarul 1 in vanzari : Nimeni nu vrea sa i se vanda, insa toti vor sa cumpere.

    Cum creezi articolele perfecte?

  • Scrie cel putin 2 articole/saptamana care sa contina informatii utile cititorilor, complementare cu campania implementata
  • Utilizeaza cuvinte sau expresii pe care clientii tai le folosesc in cautarile pe google : articolele de blog sunt o forma extrem de utila pentru SEO (optimizarea google)
  • Promoveaza articolele in Social Media
  • 6. eBook-uri

    Ebook -urile sunt carticele electronice, in format pdf, de dimensiuni reduse care ofera informatii esentiale cititorilor. Ca si in cazul articolelor de blog, cea mai frecventa eroare o reprezinta transformarea unui eBook intr-o brosura de prezentare a produselor.

    Cum sa scrii eBook-ul perfect ?

  • Scrie un eBook pe luna
  • Maxim 10 pagini (mai multe pagini vor plicitisi cititorul)
  • Transmite informatii utile, complementare cu campania
  • Utilizeaza datele de contact si elementele de identitate vizuala pentru promovarea eficienta a brandului
  • Posteaza eBook-ul pe blog pentru a fi descarcat de clienti
  • 7. Newsletter

    Da! Oamenii vor sa afle despre compania favorita! Oamenilor le place sa citeasca noutatile si stirile interesante! Si cea mai simpla forma de a-i tine la curent cu noile campanii sau produse oferite de firma pe care o apreciaza este email-ul.

    Cum sa ramai in contact cu clientii prin intermediul email-ului?

  • Conecteaza-ti blogul la un serviciu de distributie a email-urilor : mailchimp.com este gratuit si iti ofera o serie de facilitati extrem de usor de folosit
  • Creeaza pe blog un formular prin intermediul caruia publicul sa se poata inscrie pe blog
  • Ofera ceva gratuit la inscriere: 1 ebook de exemplu
  • Trimite MAXIM 2 email-uri pe saptamana
  • Iti propun acum sa recapitulam cele 8 strategii puternice pentru un PR eficient:

    1. Formula aparitiilor gratuite in mass media

    2. Infiintarea unui birou de presa online

    3. Redactarea si distribuirea comunicatelor de presa online

    4. Organizarea conferintelor de presa online

    5. Utilizarea materialelor video

    6. Redactarea articolelor de blog

    7. Crearea ebook-urilor

    8. Distribuirea articolelor de blog prin intermediul newsletter-ului

    Fiecare strategie in parte are ca obiectiv principal cresterea imaginii companiei. Si, cum am spus si in articolul trecut, ingredientul esential, pentru ca o afacerea sa mearga si sa creasca in mod natural, este imaginea. De asemenea, foarte important de mentionat este faptul ca succesul acestor strategii depinde direct de perseverenta. Astfel, rezultate se vor vedea in timp, dupa minim 6 luni.

    "It's not about how you sell. It's about how I buy." - David Meerman Scott

    Articol semnat de Radu Turcescu, consultant in relatii publice si imagine, antreprenor si fondator SMART PR GROUP.

    Daca ai intrebari sau vrei sa transmiti un mesaj autorului acestui editorial, lasa un comentariu in sectiunea dedicata de mai jos. Nu uita sa lasi si adresa ta de e-mail, astfel incat sa te putem contacta si sa iti transmitem raspunsul.

    Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

    AMD a dezvăluit noua sa gamă de procesoare. Cu ce specificații tehnice vin
    AMD a dezvăluit noua sa gamă de procesoare. Cu ce specificații tehnice vin
    AMD a dezvăluit noua sa gamă de procesoare, AMD Ryzen PRO Seria 8000 pentru desktop-uri și Seria 8040 pentru laptopuri. Noile procesoare sunt proiectate pentru a îmbunătăți semnificativ...
    Razer se pregătește să lanseze primul mousepad de gaming cu LED-uri
    Razer se pregătește să lanseze primul mousepad de gaming cu LED-uri
    Compania Razer a anunțat lansarea noului mousepad de gaming Razer Firefly V2 Pro, promovat ca fiind primul din lume iluminat cu LED-uri, un accesoriu care transformă radical aspectul oricărui...
    #servicii pr, #turcescu pr , #Online