Piata media iese din criza. In 2012, va inregistra primele cresteri dupa trei ani de foc

Marti, 17 Iulie 2012, ora 14:27
1541 citiri
Piata media iese din criza. In 2012, va inregistra primele cresteri dupa trei ani de foc

Dupa o scadere de trei ani, industria media si divertismentului din Romania va intra din nou in teritoriu pozitiv in acest an, valoarea totala nominala a pietei revenind la nivelurile de dinaintea crizei.

Piata locala de media si divertisment va creste de la 2,7 miliarde de dolari americani in 2012, la 3,4 miliarde in 2016, o rata medie de crestere anuala de 5,3% (in termeni reali, 2%).

Cea mai mare parte a cresterii va veni din segmentul accesului la Internet, atat prin conexiuni fixe, cat si mobile, cu o rata medie anuala de crestere estimata la 9,3% in termeni nominali pana in 2016 .Veniturile din publicitate vor inregistra o crestere moderata de 4,8%. In schimb, cheltuielile consumatorilor finali pe produsele media, vor inregistra o evolutie real negativa, potrivit estimarilor PwC, cresterea nominala medie anuala fiind de 1,7%, sub rata estimata a inflatiei.

"Este clar ca sectorul media si divertismentului a fost puternic afectat de criza economica globala. Insa, aceasta s-a suprapus cu o criza mai severa si cu implicatii mai profunde pentru sector, acesta suferind o transformare radicala ca urmare a dezvoltarii tehnologiilor digitale.

Acestea fac din produsele media marfuri comodizate, fortand totodata companiile din domeniu sa experimenteze noi forme de monetizare a produselor si serviciilor lor", a declarat John Webster, Partener, Liderul Departamentului de Audit, PwC Romania.

Desi noile estimari indica o diminuare a ritmului de crestere a industriei media si divertismentului din Romania, piata locala ramane a treia cea mai dinamica din Europa Centrala si de Est, dupa cea a Rusiei (cu un ritm mediu anual de crestere de 10,1%) si a Turciei (9,8%), devansand insa Ungaria (5,1%), Polonia (4,9%) si Republica Ceha (4,8%).

Cheltuielile de publicitate in format digital au crescut la nivel global cu 17,6% in 2011, fata de o crestere de doar 0,6% a cheltuielilor de publicitate in mediile conventionale. Ponderea cheltuielilor de publicitate in mediul digital va creste de la 28 de procente in 2011 la 37,5% in 2016, contribuind totodata cu doua treimi din cresterea veniturilor industriei divertismentului si media la orizontul anului 2016.

Conexiunile mobile la Internet se vor dubla in urmatorii cinci ani

Conexiunile mobile la Internet, un indicator cheie al cheltuielilor pe segmentul digital, se vor dubla in urmatorii cinci ani, pana la 2,9 miliarde in 2016, din care aproximativ 1 miliard vor fi in China. In India, numarul abonamentelor de conexiuni mobile la Internet va crestere de la o baza redusa, cu o rata anuala medie de crestere de 50,8% la orizontul anului 2016, ceea ce face din piata indiana, piata cu cea mai rapida rata de crestere pe segmentul conexiunilor mobile.

Pana in 2016, veniturile din publicitatea online pe terminale mobile vor creste cu o rata medie anuala de 36,5% pentru a ajunge la nivelul de 24,5 miliarde de dolari americani, un nivel asemanator cu cel din publicitatea online pe conexiuni fixe.

Cu toate acestea, ponderea majora in veniturile din publicitatea online o vor avea in continuare motoarele de cautare si servicii de SEO (78,1 miliarde de dolari) si afisarea de bannere online (46,6 miliarde de dolari).

Cum a ajuns Romania pe locul 1 in UE la inflatie? Prin politicile catastrofale ale Guvernului, care pare a lucra contra cetatenilor
Cum a ajuns Romania pe locul 1 in UE la inflatie? Prin politicile catastrofale ale Guvernului, care pare a lucra contra cetatenilor
Cum intretine Romania inflatia? Aceasta este alimentata de o „super avalansa de tichete", precum cele pentru profesori, pentru mamici, pe langa cresterile de taxe din ultima perioada, potrivit...
Cum va fi revoluționată piața de mașini electrice de producătorii chinezi. „O cursă pe viață și pe moarte”
Cum va fi revoluționată piața de mașini electrice de producătorii chinezi. „O cursă pe viață și pe moarte”
Producătorii chinezi își prezintă cele mai noi modele la Auto China, care a început joi, 25 aprilie, la Beijing. O "cursă pe viață și pe moarte" a început să se desfășoare pe cea...
#piata media criza, #rezultate piata media 2012, #crestere piata media Romania, #venituri piata media Romania, #venituri publicitate online Romania , #Piata media