Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

A mai murit un cotidian: ProSport. Vezi ce ziare mai supravietuiesc in print si care este starea lor

A mai murit un cotidian: ProSport. Vezi ce ziare mai supravietuiesc in print si care este starea lor


Decizia Mediafax Group, de a inchide editia tiparita a cotidianului ProSport, marcheaza un moment important in istoria presei scrise din Romania, confirmand tendinta din ultimii ani a pietei de print. De asemenea, momentul aduce in lumina reflectoarelor scenariile despre viitorul Gazetei Sporturilor, rivalul traditional al Prosport.

Mediafax Group a anuntat ieri transformarea brandului ProSport, din 9 decembrie, "intr-un model de business modern, oferind cititorilor sai, pe langa experienta digitala completa si un nou format tiparit cu aparitie saptamanala, ca supliment al Ziarului Financiar".

Inchiderea editiei tiparite a ziarului Prosport a fost reflectata in mass-media, in termeni de "moartea unui simbol", "regretabil" si "era de asteptat".

"Acum, pot spune doar atat: intr-un moment in care atatia stau in genunchi, ProSport a fost un ziar care a trait si a murit in picioare. Faptele sale bune il vor insoti in noua viata digitala", a transmis pe blogul sau, Catalin Tolontan, redactorul-sef al Gazetei Sporturilor.

Zvonuri despre aceasta mutare existau deja pe piata, iar cazul cotidianului Gandul, care apartine aceluiasi trust, oferea si un precedent.


Adrian Halpert, Reporter Virtual

"Era o decizie previzibila, pe care o asteptam de la 1 ianuarie 2014. Ei au devansat un pic data fata de informatiile mele. Modelul online se bazeaza pe masinaria de promovare si cross promotion intre site-urile detinute de Mediafax Group si probabil ca va fi sustenabil, dar in niciun caz cu toata echipa actuala, care, probabil, va fi injumatatita in sase luni", a comentat pentru Business24, jurnalistul Adrian Halpert, actionar, in prezent, la Reporter Virtual.

Soarta Gazetei Sporturilor nu este mai blanda

Gazeta Sporturilor ramane singurul cotidian de sport de pe piata, pozitie ce reprezinta o "gura nesperata de oxigen", dupa cum remarca Halpert, avand in vedere dificultatile financiare care nu au ocolit nici acest ziar. Dan Voiculescu ar putea reconsidera planurile de a vinde publicatia grupului Ringier, in contextul in care negocierile s-au impotmolit, din cauza sumei solicitate de Dan Voiculescu, prea mare in opinia Ringier.

Un alt scenariu vehiculat este cel in care Catalin Tolontan si o parte a echipei GSP sa accepte oferta lui Adrian Sarbu, proprietarul Mediafax Group, de a prelua noua formula a ProSport, online, plus un supliment saptamanal, a spus Halpert.

"Oricum, daca nu vor fi gasite solutii de finantare, nici editia tiparita a GSP nu va trece, probabil, de anul 2014. GSP este editata de compania Convergent Media (separata de Intact), careia Dan Voiculescu nu-i mai asigura nicio finantare. Pe de alta parte, veniturile acestei companii scad in mod ingrijorator, asa ca s-ar putea ca, in curand, intr-un termen relativ scurt, de un an, Tolontan sa decida adoptarea unui nou model de business - cel online", a spus Adrian Halpert.

Presa scrisa moare

Industria mass-media a fost puternic afectata de criza economica, situatie care a condus la inchiderea mai multor ziare importante, precum Cotidianul (2009), Gandul (2011), Income Magazine (martie 2013), iar pentru Jurnalul National, zilele sunt numarate.

Nici viitorul nu suna mai bine, remarca Adrian Halpert, chiar daca anul 2014 va reprezenta un moment de respiro pentru presa scrisa.

"In privinta ziarelor generaliste, nu vor fi inchideri de editii pe print in 2014, dintr-un motiv foarte simplu: este un ancu doua runde de alegeri si fiecare proprietar tine de ce are, din diverse motive. Anul 2015 insa s-ar putea sa fie unul negru pentru presa tiparita. Sa vorbesti despre ziare rentabile in Romania, in acest moment, este un non-sens. Ele sunt sustinute de proprietari, declarati sau ascunsi, din motive de interese politice, jocuri de afaceri si influenta", a comentat pentru Business24, Adrian Halpert.

Principalele companii de presa scrisa si online au inregistrat pierderi in 2012. Astfel, doar Mediafax Group (Mediafax, Gandul.info, Ziarul Financiar, Pro Sport etc.), Convergent Media (Gazeta Sporturilor etc.) si ROL Online Network (Rol.ro) au raportat profit, potrivit datelor disponibile pe site-ul Ministerului de Finante.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3978 ori