Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Microsoft cheltuie 6 miliarde de dolari pentru Aquantive

Microsoft cheltuie 6 miliarde de dolari pentru Aquantive
Pentru ca Google i-a luat fata si a cumparat DoubleClick pentru mai bine de 3 miliarde de dolari, Microsoft vrea sa isi consolideze pozitia in domeniul publicitatii pe Internet facand o achizitie de 6 miliarde de dolari: compania Aquantive, specializata tocmai in "marketing digital".

Vestea este confirmata oficial de compania lui Bill Gates, specialistii Microsoft fiind de parere ca afacerea este foarte buna, pentru ca Aquantive va ajuta la promovarea brandurilor companiei in mediul online si va dezvolta tehnologii noi de promovare, care vor aduce incasari mai mari diviziei de Internet.

Merita spus ca valoarea titlurilor Aquantive era de 35 de dolari actiunea, iar Microsoft plateste 66 de dolari pe actiune, aproape dublu, desi nimic nu justifica aces pret suplimentar. Serviciile Aquantive includ pe linga marketing online si video on demand, servicii de televiziune prin internet (IPTV) si multe altele. Compania produce si software pentru multimedia pe internet si a cumparat mai demult o companie specializata in promovare online, Avenue A / Razorfish.

"Industria publicitiatii se muta extrem de accelerat spre Internet, evolueaza rapid, aproape incredibil, iar platformele IP castiga teren, iar acest lucru creste dramatic importanta platformelor software pentru acest domeniu", a declarat seful Microsoft, Steve Ballmer. "Anuntul de astazi reprezinta urmatorul pas in dezvoltarea retelei de publicitate online, concretizand investitiile facute in MSN, pentru a avea o retea extinsa, incluzand Xbox Live, Windows Live si Office Live, pentru a folosi capacitatea Internetului la maxim", a mai explicat el.

Microsoft a sarit in sus cand Google a anuntat acordul pentru achizitia DoubleClick si chiar a acuzat compania de monopol si de tentativa de a domina ilegal piata, sesizand autoritatile federale. Google a primit insa acceptul pentru a cumpara compania de publicitate online si va avea cu siguranta afaceri si mai mari anul viitor.

Tot in cursul saptamanii, compania de advertising WPP Group a anuntat ca va plati 650 de milioane de dolari pentru compania de reclame online Real Media, pe care vroia sa o cumpere tot Microsoft. Yahoo a cumparat recent firma de publicitate Right Media pentru suma de 680 de milioane de dolari, pentru a mentine serviciile sale la un nivel calitativ similar.

Aquantive a fost fondata in 1997 si are 2.600 de angajati, sediul central fiind in Seattle. Microsoft a platit cei 85% in plus la aceasta tranzactie pentru ca existau zvonuri ca aceasta firma urma sa fie cumparata de alti jucatori din domeniul publicitatii. Oricum, Microsoft are de rezolvat numeroase probleme pina va putea integra platformele pentru a beneficia din plin de aceasta achizitie.

"Ca si Google cand a cumparat DoubleClick, Microsoft incearca sa castige teren, stiind foarte bine ca este in urma in acest domeniu", a declarat un analist specializat in ivestitii financiare. "Microsoft stie ca MSN pierde teren si trebuie sa faca ceva pentru a resuscita divizia", a explicat el.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 791 ori