Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

MySpace cumpara Photobucket pentru 250 de milioane de dolari

MySpace cumpara Photobucket pentru 250 de milioane de dolari
Cel mai popular site de blog-uri din lume, MySpace, a ajuns la un acord pentru achizitia Photobucket, un popular site de albume foto si clipuri video, care permitea utilizatorilor sa incarce slide-show-uri pe jurnalele personale online, suma citata de Wall Street Journal fiind de 250 de milioane de dolari.

MySpace a anuntat luna trecuta o decizie care a afectat puternic Photobucket. Actionarii MySpace, News Corp. a lui Rupert Murdoch, au interzis utilizatorilor sa introduca pe bloguri poze sau clipuri Photobucket. Multa lume s-a mirat de aceasta decizie, unii au spus chiar ca "acesta este finalul Photobucket".

Se pare insa ca aceasta decizie a actionat ca o metoda de convingere pentru fondatorii Photobucket sa vanda cat mai rapid site-ul, scrie presa americana. Photobucket este primul site care lasa utilizatorii sa adauge pe linga descrierea pozei si muzica speciala si sa vizioneze albumele ca slide-show-uri online acompaniate de muzica. Mai mult, cu un simplu cod, aceste prezentari pot fi incluse in site-ul personal, o functie excelenta atat pentru utilizatori, cat si pentru companiile mici.

Photobucket nu au avut o strategie coerenta cu toate ca erau nominalizati intre "siteurile miliarde ale WEB2.0". Multa lume a salutat colaborarea lor cu MySpace, care le aducea milioane de utilizatori lunar, dar multa lume a subliniat dependenta afaceriilor de permisiunea MySpace. Anul trecut, intr-un moment de cumpana similar, managerii MySpace au anuntat ca "vor permite inserarea de coduri Photobucket pentru ca asta doresc utilizatorii". Se pare ca decizia nu a fost pe termen lung.

Analistii spun ca MySpace a incercat sa dezvolte o solutie proprie pentru incarcarea de poze si clipuri, dar a esuat, astfel ca a fost nevoit sa cumpere acest site atat de popular. News Corp a cumparat MySpace pe aproape 1 miliard de dolari si in continuare duce lipsa de un sistem de inserare a clipurilor video, bazandu-se pe la fel de popularele site-uri YouTube si MetaCafe.

MySpace si Photobucket au semnat un acord de intentie, insa specialistii spun ca afacerea va merge mai departe. Photobucket a avut in martie 2007 circa 14 milioane de vizitatori, bazandu-si afacerea pe reclamele afisate. Site-ul are o audienta dubla fata de kodak.com spre exemplu.

MySpace este considerat unul dintre cele mai importante site-uri din Web2.0, chiar daca are actionari din media traditionala. Aceasta este a doua achizitie facuta de cand MySpace este condus de Peter Levinsohn, directorul Fox Interactive Media. Acesta a anntat in decembrie 2006 ca MySpace cumpara firma Strategic Data Corp., o companie care furniza soft pentru targetarea campaniilor de promovare online, o aplicatie practic concurenta a sistemului de targetare Google.

Levinsohn a anuntat ca va face toate achizitiile necesare pentru ca utilizatorii MySpace sa dispuna de toate tehnologiile populare ale momentului, astfel incat sa nu mai aiba nevoie de alte site-uri. Asa ca, spun analistii, News Corp. va mai face achizitii si pe viitor.

Bloombiz



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 854 ori