Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cum pot impaca advertiserii brandingul si marketingul de performanta?

Cum pot impaca advertiserii brandingul si marketingul de performanta?


Statisticile arata ca in Romania bugetele pentru publicitatea digitala ar putea ajunge la 76 milioane de euro in 2019. Conform celui mai recent raport ANCOM, sunt circa 19,3 milioane de conexiuni la internet mobil de mare viteza si 4,9 milioane conexiuni la punct fix. Astfel, milioane de romani sunt vizati zilnic de mii de reclame online.

In aceste conditii, Catalin Emilian, Country Manager RTB House Romania & Bulgaria, sustine ca marketerii au dificila sarcina de a se afla printre toate acele reclame, dar mai important sa castige un loc in randul celor care ajung sa fie remarcate de utilizatori.

Marketerii sunt constienti de faptul brandingul si marketingul de performanta sunt valoroase si ofera rezultate pozitive. Cu toate acestea, marketingul de performanta este vazut ca cel care duce la cresterea companiei pe termen scurt, iar marketingul de brand este mai mult o constructie pe termen lung.

Brandingul, care de atata vreme a fost cheia marketingului, este provocat in prezent de instrumentele de performanta, deoarece atentia acordata marketingului s-a mutat de la "reach" (audienta cat mai mare) la ROI (randament) . Ca rezultat, observam o schimbare importanta asupra rezultatelor si performantelor pe termen scurt.

Care sunt principalele diferente

In general, putem spune ca brandingul reprezinta toate activitatile ce vizeaza cresterea vizibilitatii marcii, recunoasterea si loialiatea clientilor fata de brand. In marketingul digital, pentru campaniile de branding, advertiserii folosesc in mod normal bannere statice, create cu scopul de a ajunge la un anumit public, stabilit pe baza unor caracteristici sociale. De asemenea, de cele mai multe ori, plasarea anunturilor este aleasa in avans pentru a ajunge la un public cat mai larg.

De cealalta parte, marketingul de performanta este tot ceea ce brandingul nu este. Oamenii care se ocupa de marketingul de performanta iau in considerare grupurile tinta nisate sau chiar posibilitatea de a ajunge la persoana potrivita, la locul si la momentul potrivit, mai ales cand vine vorba de atingerea unor obiective semnificative si masurabile.

Din fericire, marketerii au acum posibilitatea de a planifica fiecare pas din strategia lor datorita tehnologiilor sofisticate, analizelor de date si statisticilor ce le permit sa observe comportamentul consumatorilor atunci cand viziteaza un anumit magazin si cumpara un anumit produs.

Retargeting - sansa pentru o abordarea hibrida

In general, campaniile de retargetare au fost clasificate drept marketing de performanta pur. Rezultatele sunt usor de masurat si reclamele sunt pline de produse in loc de branding, dar este posibil ca retargetarea sa includa elemente de branding? Raspunsul este un "Da!" absolut. De fapt, observam ca in acest moment brandurile incep din ce in ce mai des sa aleaga modelul hibrid care raspunde atat obiectivelor pe termen scurt, cat si pe termen lung.

"In experienta noastra ca furnizor de retargeting, am avut de-a face cu foarte multi clienti, cu nevoi foarte diferite. Unele companii au fost concentrate pe performanta, fara sa punem in niciun fel accentul pe creatie, in timp ce altele au venit cu o strategie de branding care nu putea fi schimbata si care trebuia implementata in campaniile de retargetare fara nicio ajustare. Toate aceste situatii ne-au aratat ca echilibrul dintre cele doua viziuni poate fi cheia pentru obtinerea celor mai bune rezultate, care sa satisfaca atat nevoia de branding, dar si cea legata de performanta", declara Catalin Emilian.

Eficienta reclamei pe display nu se bazeaza doar pe tehnologie si pe algoritmi avansati care permit marketerilor sa personalizeze mesajul publicitar si sa recomande o oferta adaptata nevoilor utilizatorilor. De asemenea, e foarte importanta includerea elementelor de branding, a elementelor vizuale cheie ale unui brand sau ale unei campanii. Campaniile pregatite in acest mod pot aduce o crestere semnificativa a vanzarilor si, in acelasi timp, influenteaza pozitiv perceptia marcii.

"Unul dintre clientii nostri dorea sa mareasca acoperirea intr-un anumit grup tinta - acei utilizatori care vizitau site-ul magazinului, dar care nu cumparau. Dintre acestia, campaniile de retargetare normale reuseau sa ajunga la circa 15%. Ca parte a activitatilor auxiliare, RTB House a folosit creatii personalizate care au combinat o prezentare actualizata a ofertei magazinului cu elemente ale unei campanii de branding, conceputa pentru a castiga interesul utilizatorilor mai putin implicati.
Ca rezultat, traficul generat de activitatile de retargeting hibride a dus la o crestere la 37,5% din totalul celor care erau in afara procesului de achizitie, nivelul de interactiune a crescut (rata de conversie a urcat pana la aproape 4%), iar gradul de constientizare a ofertei curente in randul vizitatorilor a crescut si el
", mai spune Country Managerul RTB House Romania si Bulgaria.

Concluzie

Singura intrebare pentru care advertiserii incearca sa gaseasca un raspuns este: Cum sa faci marketingul mai eficient? Un posibil raspuns ar putea fi un echilibru intre performanta si branding. In prezent, cand mixul media este influentat din ce in ce mai mult de date, atat marketerii concentrati pe performanta, cat si cei care se ingrijesc de branding, trebuie sa invete unii de la ceilalti si sa colaboreze pentru a transmite mesajul potrivit persoanei potrivite la momentul oportun. Este extrem de important sa-si aleaga strategia si instrumentele intr-un mod comun. Renuntarea la structurile clasice este primul si adesea cel mai dificil pas pentru branduri. Cu toate acestea, prezenta intregii echipe de marketing, in momentul luarii deciziilor de planificare, este esentiala pentru alinierea in spatele indicatorilor cheie si pentru asigurarea unei strategii integrate pentru succes.

"O abordarea deschisa va permite echipelor sa profite de avantajele tuturor instrumentelor, fie prin utilizarea elementelor de branding in campaniile de marketing de performanta, fie folosind o abordare personalizata, bazata de indici de performanta in campaniile de branding. O tactica mixta va conduce la rezultate mai bune atat pentru departamentul de vanzari, cat si pentru notoritatea brandului", conchide Catalin Emilian.

RTB House este o companie globala care ofera tehnologii de ultima ora in retargetare pentru brandurile de top din intreaga lume. Cu motorul propriu de cumparare a reclamelor, operat in intregime de algoritmi deep learning, RTB House ajuta agentiile de publicitate sa-si creasca vanzarile pentru a-si atinge obiectivele pe termen scurt, mediu si lung.

Infiintata in 2012, RTB House deserveste peste 1.500 de clienti in peste 70 de tari in regiunile EMEA, APAC si America, cu locatii principale din New York, Londra, Tokyo, Singapore, Sao Paulo, Moscova, Istanbul, Dubai si Varsovia. Echipa este formata din peste 400 de profesionisti si este in crestere.

In 2018, dupa implementarea cu succes a tehnologiilor deep learning, RTB House a lansat AI Marketing Lab. Noua divizie se concentreaza pe crearea unui mediu pentru inventarea si dezvoltarea de noi solutii de marketing. Aflati mai multe detalii accesand www.rtbhouse.com.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 489 ori