De ce nu mai exista secrete pentru firmele de publicitate online

Vineri, 22 Iunie 2012, ora 18:44
4128 citiri
De ce nu mai exista secrete pentru firmele de publicitate online

Nu se multumesc sa te urmareasca pe tine. Iti urmaresc si prietenii. Internetul e plin de firme de publicitate care urmaresc utilizatorii web din site in site, iar acum se produce o transformare: a aparut tehnologia care detecteaza cine sunt cei cu care impartasesti idei sau stiri.

Ideea este denumita "retargetare sociala" si realizeaza harti virtuale ale conexiunilor dintre oamenii care folosesc anumite aplicatii sau care trimit link-uri prin e-mail, scrie Technology Report. Astfel, publicitarii au posibilitatea sa afle cine este interesat de anumite produse (de exemplu, acceseaza pagina unui articol de pe un site de imbracaminte si trimite linkul mai departe, cunostintelor).

Cu alte cuvinte, un fel de "telefonul fara fir" automat. Exista o regula valabila pentru orice brand: de cele mai multe ori, viitorul client este o cunostinta a unui client existent.

"Daca ai un milion de oameni care ti-au accesat un site cu carduri de credit, afli apoi cu cine au impartasit informatia si ai sapte milioane de oameni", explica Gurbaksh Chahal, fondator si CEO al RadiumOne, o companie din San Francisco specializata pe identificarea conectivitatii dintre utilizatori pentru targetarea reclamelor. Chahal a vandut in 2007, companiei Yahoo, firma de publicitate BlueLithium, pentru 300 milioane de dolari.

RadiumOne, un startup care obtine informariile pe care nu le impartaseste Facebook

RadiumOne foloseste on combinatie de tehnologii cunoscute, care ofera utilizatorilor publicitate, pe baza istoriei de navigare. Astfel, daca utilizatorul a accesat Business24, va putea vedea reclame pentru Business24.ro pe alte site-uri. Aceasta "publicitate comportamentala" este extrem de eficienta, iar acum, pentru ca oamenii petrec atat de mult timp pe retelele sociale, publicitarii vor sa foloseasca si informatiile pe care le poate oferi acest mediu.

Intrebarea este cum obtii astfel de date despre comportamentul utilizatorilor, daca nu esti Facebook sau Twitter. RadiumOne reuseste cu ajutorul unor widgeturi pe de-o parte si cu ajutorul unor aplicatii pentru chat si mesaje, pe de alta parte - un fel de cal troian.

"Cand impartasesti linkul unei pagini de internet cu cineva, noi ne dam seama cu cine esti conectat si extindem harta comportamentului tau social", a explicat Chahal.

Facebook, spre exemplu, cea mai mare retea sociala din lume, inca ofera publicitarilor doar o cantitate foarte mica din informatiile pe care le obtine si doar din propriile pagini. Este portita care a permis unor startupuri ca RadiumOne, Sharethis.com, Media 6 Degrees, 33Across si a altora asemenea, sa colecteze impreuna informatii despre "restul web-ului".

Noutăți despre lansarea smartphone-ului Pixel 8a: prețuri și specificații dezvăluite
Noutăți despre lansarea smartphone-ului Pixel 8a: prețuri și specificații dezvăluite
Cu ocazia conferinței Google I/O 2024, noua versiune a smartphone-ului Pixel, modelul 8a, face deja valuri înainte de lansarea oficială, datorită unei prezentări video neoficiale care...
Polestar Phone, primul smartphone dedicat posesorilor de mașini electrice? Ce știe să facă
Polestar Phone, primul smartphone dedicat posesorilor de mașini electrice? Ce știe să facă
Polestar, producătorul suedez de mașini electrice, a intrat pe piața dispozitivelor mobile lansând Polestar Phone, un smartphone conceput special pentru posesorii de mașini electrice....
#publicitate online web, #inovatii publicitate online, #comportament social web, #targetare reclame, #publicitate targetata , #Publicitate online