Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Photobucket, urmatorul site miliardar din noul val?

Photobucket, urmatorul site miliardar din noul val?
Succesul popularului site de sharing video YouTube aduce in antentia analistilor americani noi si noi antreprenori din domeniul Internetului, iar acum toata atentia este indreptata spre site-ul de albume de poze Photobucket, care ofera mai multe servicii inedite membrilor sai.

Unul din cele mai mari site-uri din lume, Photobucket nu este la fel de cunoscut ca Google, Yahoo, AOL sau YouTube, desi audienta sa s-a dublat fata de anul trecut. Circa 38 de milioane de vizitatori unici folosesc site-ul de fotografie, dar investitorii numesc Photobucket "cel mai popular site despre care nu a auzit nimeni".

Numai din Statele Unite, Photobucket atragte o audienta de 17 milioane de vizitatori pe luna, fiind pe locul 34 in Internetul american, conform firmei specializate in audiente online ComScore Networks. Dar site-ul este mai popular decat Facebook si este depasit doar de MySpace si YouTube dintre site-urile Web 2.0. In domeniul foto, Photobucket este cu mult inainte principalului rival, Flick.

Photobucket a devenit popular pentru ca a realizat pe linga albumul propriu zis tehnologii care ii permit sa ofere servicii noi. Oamenii pot mai usor sa integreze poze in blogurile proprii si sa realizeze slide-showuri cu fotografii, care de asemenea pot fi incarcate pe site-uri personale.

Investitorii asteapta cu sufletul la gura achizitia Photobucket si Facebook, ultimele site-uri mari ramase independente. Pe de alta parte, adversarii Photobucket spun ca site-ul depinde prea mult de utilizatorii care posteaza poze pe MySpace si alte site-uri mari si ca fara ele ar ramane in pana. Astfel, ei spun ca site-ul nu face banii, de-aia nu si-a gasit cumparator. "Photobucket nu este un canal pentru publicitatea TV, o industrie de 70 de miliarde de dolari, asa cum este YouTube", a declarat un specialist in domeniu. Google a platit pentru YouTube 1,65 miliarde de dolari. "YouTube are sanse sa devina televiziunea viitorului, iar oamenii din advertising pot intelege asta. Insa Photobucket se ocupa de fotografii si aici este mai greu sa cuantifici valoarea de viitor", spune James McQuivey, de la Forrester Research.

Fondatorii companiei au insa alte opinii. "Avem un plan pe termen lung si nu ne-am propus sa fim cumparati", spune Alex Welch, directorul executiv (CEO) al companiei. "Vrem sa construim o afacere, vrem ca aceasta sa fie cat mai buna si atunci ne concentram spre ceea ce trebuie facut acum. Iar eu cred ca acum trebuie sa ne concentram spre cresterea audietei", a precizat el.

Photobucket are de asemenea avantajul fata de YouTube si alte site-uri ca nu incarca nicio lege privind drepturile de autor. Nu a fost afectat nici de scandaluri privind pornografia, pedofilia sau alte asemenea plagi ale internetului. Ideea de baza a Photobucket este aceeasi care a fost implementata de YouTube: posibilitatea de incarca pozele si apoi cu un link le poti integra pe site-ul propriu, MySpace, blog sau altele.

Problema pe care o vad investitorii este ca MySpace si alte site-uri mari, de blog, sau altele, ar putea sa interzica membrilor sa includa poze Photobucket. Atunci, site-ul ar deveni inutil. Despre MySpace, care acum este detinut de News Corp. au aparut deja zvonuri care spun ca oficialii au vrut sa interzica serviciul, pentru a lansa un album foto propriu. Oficialii au confirmat informatia, dar au explicat ca s-au gandit la ce vor spune proprii membri si apoi au renuntat la interdictie.

Bloombiz



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 807 ori