Desi in ultimul an a scazut semnificativ si pretul televizoarelor cu plasma, cumparatorii prefera in continuare LCD-ul mult mai accesibil, spun specialistii din domeniu care avertizeaza astfel principalii producatori de plasma.Producatorii de televizoare PDP (plasma display panel), precum Panasonic, sunt deja depasiti ca vanzari de cei care au mizat pe LCD. Ajuns la productia de masa pentru televizoarele cu diagonala de 40 de inci, LCD continua sa ramana mai accesibil decat plasma, chiar daca nu ofera chiar o calitate identica a imaginii.
Vestile sunt bune pentru Sony, BenQ si alti producatori care au mizat pe LCD. Conform specialistilor, sansa producatorilor de plasma se numeste anul acesta 42 de inci, segment neatins inca de LCD. Desi, realist vorbind, chiar conteaza 5 centimetri? Pentru unii, se pare ca da.
Evident, tehnologia high-definition nu trebuie sa lipseasca din noile modele de televizoare cu ecran plat, iar aici LCD castiga iar pentru ca a incorporat complet HD, iar plasma a ales modelul "HD ready", care inseamna ca vor mai trebui cheltuiti bani suplimentar atunci cand tehnologia va intra in casele oamenilor.
Pretul televizoarelor LCD va scadea anul viitor cu 30%, spun analistii pietei, in timp ce la plasma scaderea este de 15%, maxim 20%, asa ca preturile vor tinde sa se alinieze, in functie de diagonala.
Companiile de analiza mai spun ca din 2009 plasma va incepe sa piarda teren serios, in timp ce noile tehnologii LCD vor cuceri piata.
Bloombiz