O scadere de pana la 50 la suta s-a inregistrat in cazul actiunilor la bursa ale marilor grupuri de media si de comunicare, ce au fost afectate de criza. Cea mai importanta scadere a fost resimtita de Compania Dogan,
tranzactionata la bursa din Istanbul. Pretul unei actiuni a grupului
turc, care detine in Romania postul tv Kanal D, a scazut in ultimul an
cu aproximativ 80%, scrie Adevarul.
ProSieben, care opereaza in Romania SBS Broadcasting (Prima TV), a avut in aceasta luna actiunile cu 50 la suta mai ieftine decat in aceeasi perioada a anului trecut.
Costurile actiunilor grupului Omnicom, cel mai mare grup de comunicare
din lume, au scazut de la 49,9 dolari in luna noiembrie 2007, la 29,7
dolari in aceeasi perioada din 2008. Omnicom este prezent in tara noastra prin grupurile BBDO, OMD, DDB si TBWA.
Ca un efect al slabei tranzactionari, companiile de comunicare aflate in criza au inceput sa-si inghete din cheltuielile interne pentru a se incadra in tintele financiare pe care si le-au propus pentru semestrul patru.
Desi bursele sunt in scadere, rapoartele financiare ale grupurilor
inregistreaza profituri , dar oficialii companiilor privesc cu
scepticism evolutia semestrului urmator.