Declinul pietei de publicitate ar putea ajunge la 5,5% in 2009

Joi, 02 Iulie 2009, ora 17:54
1533 citiri
Declinul pietei de publicitate ar putea ajunge la 5,5% in 2009

Agentia de consultanta media GroupM si-a revizuit, joi, previziunile cu privire la piata mondiala de publicitate, asteptandu-se acum la o scadere de 5,5% pentru 2009, fata de 0,2%, cifra care se preconiza la inceputul anului, iar pentru 2010 se asteapta o scadere de 1,4 %, informeaza Les Echos, potrivit NewsIn.

Conform celului mai recent raport publicat al GroupM, filiala a grupului WPP, care a fost realizat in 70 de tari, investitiile publicitare la nivel mondial vor fi in jur de 417 miliarde de dolari, valoare neta (296 miliarde de euro) in timp ce pentru anul 2010, specialistii de la GroupM se asteapta la o "usoara ameliorare, cu o scadere care se va limita in jurul cifrei de 1,4%".

WPP este unul dintre cele mai mari grupuri de servicii din lume, axandu-se pe activitati de publicitate, relatii publice si lobby prin intermediul a numeroase subsidiare.

Pentru piata mondiala de publicitate, anul 2009 va fi un "an negru", cum il numesc specialistii din industrie, recentele previziuni ale agentiei ZenithOptimedia, filiala a Publicis, indicand o scadere de pana la 7% pentru 2009 iar pentru 2010 se asteapta la o crestere de 1,5 %.

Piata din Statele Unite face exceptie fiind, conform informatiilor furnizate de GroupM, in scadere cu 4,3% in 2009 si apoi cu o scadere de 6,5% in 2010.

Canada, Franta, Germania, Italia, Japonia, Regatul Unit al Marii Britanii si Statele Unite vor cunoaste, dupa spusele specialistilor, efectul unei usoare redresari, cu cheltuielile publicitate asteptate sa fie in scaderi medii de 6,4% pentru 2009 apoi de 5,5% in 2010.

Dupa informatiile furnizate de GroupM, in 2009, 15 tari vor continua sa prezinte o crestere a pietei de publicitate iar in 2010 vor fi 33 de tari care se vor inscrie in acest trend ascendent.

Rusia, si China vor avea parte de o redresare, reiese din raportul GroupM, datorita mai ales "impulsurilor economice din China" si "cererii de publicitate din Rusia".

Internetul va avea propriile sale avantaje aduse de criza economica: investitiile in publicitate se vor ridica la 15 % in 2010, fata de 10 % cat era in 2007.

 

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...
#piata publicitate, # investitii, # declin , #Publicitate